Az oldalamon óvodával és az óvodás korú gyermekekkel kapcsolatos dolgokról, valamint a varrott játékok készítéséről olvashatsz. Legszívesebben Waldorf babákat, manókat, bábokat készítek.

Ajánlom az oldalam óvónőknek, akik még kezdők és szükségük van egy kis "mankóra".

Szülőknek, akik szívesen olvasnak nevelésről, problémákról, megoldási lehetőségekről, esetleg saját készítésű játékok varrására vállalkoznának gyermekük fejlődése érdekében.

Örülnék, ha a nézelődés mellett az észrevételeiteket is leírnátok.


Rendszeres olvasók

2009. máj. 20.

Gimnasztikai labdával végezhető gyakorlatok



Ismerkedés a nagylabdával

Mint minden szerrel, a labdával is először meg kell ismerkednie a gyermeknek. Éreznie kell a labda formáját, ruganyosságát, nagyságát.

A következő játékok segítik az ismerkedést:

1. "Körbe-körbe"
A résztvevők egymásnak adogatják a labdát körben. ( Szülővel ketten is lehet) A cél, hogy ne essen le a labda! Ha többen vagyunk, két labdával, sőt hárommal is meg lehet próbálni. Érdekesebb a játék, ha a labdák mérete nem azonos (tenisz, kosár + gimnasztik-Ball)

2. "Cicázó"
A játékosok körben állnak. Középen van a cica. Úgy kell egymásnak adogatni a labdát a cica feje felett, hogy az ne tudja elkapni. Amelyik játékos labdáját elkapja, azzal helyet cserél, ő lesz az új cica.

3. "Kugli"
A játékosok körben állnak. Középen áll egy társuk, ő a kuglibaba. A körben állóknak a labda gurításával kell "kiütni" a helyéről. Akinek sikerül, az lesz az új kuglibaba.

4. Ülve fogd el!
A játékosok körben állnak, középen egy társuk helyezkedek el. Úgy próbálja elkapni a többiek egymásnak gurított labdáját, hogy ráül.


A játékok után következhet az ismerkedés következő szakasza, amikor ráülünk, ráfekszünk a labdára.
A sorrendet nagyon fontos betartani!!

1. Gördülés előre-hátra hason (gyerek-felnőtt)
2. Hason gördülés a labdán (gyerek segít a másik gyereknek-oviban)
3. A gyerek egyedül gördül hason a labdán.
4. Ülés a labdán (társ kezét fogja, székbe kapaszkodik)
  • egyenes hát
  • lábak terpeszben
  • talpak biztonsággal támaszkodnak a talajon
5. Hanyatt fekvés a labdán
  • hajlított ülésből indulva fekszik rá a labdára
  • később nyújtott ülésből indítjuk a hátra gördülést.

A gyakorlatok megkezdése előtt végezzünk bemelegítést. Ez történhet labda nélkül, vagy labdával.

Labda nélkül:
  • Helyben járás
  • Fej körzések
  • Kar körzések
  • Lábfej körzések
  • Törzs körzések
Labdával, ha már gyakorlottabbak vagyunk:
  • Fej biccentések
  • Medence billentés előre, hátra, oldalra
  • Váll körzés
  • Törzs hajlítások
A labdán ülve, fekve végezhetünk erősítő (kar-láb-has-hát), nyújtó, lazító, gerincmobilizáló lúdtalp megelőzését elősegítő gyakorlatokat.

Ízelítőül egy gyakorlatsor:

I. Bemelegítés labdával

II. Kargyakorlatok
1. Labdán ülve rugózás, karlendítés oldalsó középtartáson át magas tartásba.
2. Labdán ülve rugózás, karok oldalsó középtartásban. Fordítás kifelé-befelé, lefelé-fölfelé.

III. Lábgyakorlatok
1. Rugózás a labdán, váltott lábemelés és nyújtás előre, visszafeszített lábfejjel.
2. Labdán ülve, törzsdöntés előre, kéztámasz a combon. Rugózás közben folyamatos sarokemelés.

IV. Hátgyakorlatok
1. Hason fekvés a labdán, térdnyújtással törzsemelés, vállra tartás, könyökkörzés hátra.
2. Hason fekvés a labdán, térdnyújtással törzsemelés, bal kar magas tartásban, jobb kar csípőn. Törzsfordítás jobbra, majd ellenkező irányba is.
3. Hason fekvés a labdán. Térdnyújtással törzsemelés. Nyújtózkodás.

V. Farizom erősítő gyak.
Hason fekvés a labdán, kéztámasz a talajon. Hajlított lábemelés (mindkét láb), majd térd nyitás és zárás.

VI. Hasgyakorlat.
Hanyatt fekvés, labda fogás magastartásban, lábak hajlítva. Enyhe térdnyújtással csípőemelés a labda irányába, majd vissza kiinduló helyzetbe.

VII. Lábboltozat erősítő gyak.
Hanyatt fekvés, talpak a labdán. Labda előre-hátra pörgetése-talpak a labdához szorítva.

VIII. Nyújtás
1. Egyenes háttal ülés a labdán, karok magas tartásban. Nyújtózkodás először váltott karral felfelé, majd páros karral.
2. Egyenes háttal ülés a labdán. Hajlított karral a fej mögött könyök fogás. Lassú, óvatos törzshajlítás jobbra és balra.

IX. Légzőgyakorlatok

A bejegyzés Pektor Gabriella könyve alapján készült.


Két könyvet ajánlok az érdeklődőknek:

Pektor Gabriella: (Nagy) Labdáskönyv
Pektor Gabriella: Labdára fel!

Érdemes erre az oldalra benézni: www.pek-torna.fw.hu






Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése

Kedves hozzászóló

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...