Rendszeres olvasók

2009. máj. 19.

Bodza szezon






Tegnap egy volt kolléganőmnél voltam látogatóban. Finom bodza szörppel kínált meg. Én már egészen elfelejtkeztem a bodzáról, pedig régebben sokszor készítettem belőle én is szörpöt és teát.

Télen, nyáron kellemes itóka és nagyon egészséges.



Teája hűléses betegségekben használt izzasztó, vizelethajtó, köhögéscsillapító, vértisztító és enyhe hashajtó hatású. Május-júniusban virágzik, ekkor lehet begyűjteni virágzatát, forró levegőjű árnyékban, vagy padláson lehet szárítani. Bővebben a www.hazipatika.com oldalon olvashatsz.
Sok ember fogyasztja reggeli teaként és napközben üdítő italként is.

Két kipróbált receptet ismerek:

Bodza szörp

3 liter hideg vízbe 5-6 szép virágot teszünk. Állni hagyjuk 24-36 órát, hűvös helyen.
Majd leszűrjük és literenként 60 dkg cukorral és ízlés szerint (fél csomag) citrompótlóval felforraljuk. Mielőtt üvegekbe töltjük a mokkáskanál nátrium-benzoát-ot adunk hozzá.
Vízzel, vagy szódával hígítjuk.


Bodza üdítő

5 l víz
4 db virág
40 dkg. cukor
1 db.citrom felvágva
1 kicsi doboz citrompótló.

Egy napig áztatjuk, majd fogyaszthatjuk.


A megszárított bodzavirágból főzött tea nagyon jó torokgyulladásra. 1l vízben 4-5 csipetet főzünk fel és napközben víz helyett kortyolgatjuk, de gargalizálhatunk is vele.

Egészségetekre!




Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése

Kedves hozzászóló

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...