Amikor a blogomat indítottam az volt a célom, hogy betekintést nyújtsak a csoportom életébe, napi munkámba.
Segítséget adjak óvónőknek, akik még kezdők és szükségük van egy kis "mankóra", szülőknek, akik szívesen olvasnak nevelésről, problémákról, megoldási lehetőségekről.

Közben teltek az évek és 40 év után a pályám végéhez értem. A mozgalmas évek után nagy lett a „csend” körülöttem, annak ellenére, hogy továbbra is figyelemmel kísértem az óvodai élet változásait. Akkor határoztam el, hogy folytatom a blog írását és az évek alatt összegyűjtött tapasztalataimat, ötleteket megosztom az érdeklődőkkel.

Örülnék, ha a nézelődés mellett az észrevételeiteket is leírnátok.


Rendszeres olvasók

2013. jan. 16.

Az idő múlása - folytatás


 Ma ábrázolás közben folytattuk a beszélgetést a napszakokról.
Esős idő volt, úgyhogy sok "esős kép" született egy újabb technikával. WC gurigára fonalat tekertünk, festékbe mártottuk, majd végiggurítottuk a papíron. Nagyon élvezték a gyerekek! Valaki kitalálta, hogy használjunk több színt, pirosat és sárgát is. Ezek lettek a "tűzijátékos képek". Nem kapcsolódott a témához, de nem is baj. Örültem az ötletnek! (Mindig bátorítom őket az "ötletelésre" és azok megvalósítására.) Sajnos, ezeket a nagy munkában elfelejtettem lefényképezni, de biztos el tudjátok képzelni, milyen szépen keveredtek a színek.




Azt hiszem, ma kimerítettük a nappalok és éjszakák témát az ábrázolás területén.



 A futójátékok során az ismeretek felelevenítése történt.


Négy asztalra egy-egy évszak képét tettem, majd megbeszéltük a szabályokat. Mindenki szabadon futkározhatott a teremben, amíg a tapsot meg nem hallotta, majd az elhangzó mondatnak megfelelő helyre kellett futnia. Pl: Szánkózni megyek holnap, futás a téli képhez; Nyílik az ibolya, futás a tavaszi képhez. Voltak olyan mondatok is, amelyek több évszakra is igazak lehettek. Pl: Fecskéket látok repülni. Ősz és tavasz. Később már egy-egy nagycsoportos találta ki a mondatokat.

Ugyanezzel a szabállyal a napszakos képekkel is játszottunk. Jó kis mozgás volt, és még gondolkoztunk is egy kicsit!

Köszönöm, hogy leírod a véleményedet!
 

7 megjegyzés:

  1. Kedves Márti!
    Köszönöm, hogy VAGY! Rengeteget tanulok Tőled, hatalmas segítséget adsz a mindennapokhoz. A mi ovinkban is működik kompetenciás csoport, de az én csoportomban csak egy-egy eleme jelenik meg.Nehezen megy az átállás a projekben való gondolkodásra.Ezért is nagy kincs nekem a Te segítséged: Köszönöm!!!! Szeretettel:Ági

    VálaszTörlés
  2. Kedves Ági!
    El sem tudod képzelni, milyen örömet szereztél a hozzászólásoddal! Olyan ritkán kapok visszajelzést, hogy néha már azon gondolkodom, hogy van-e egyáltalán értelme annak, hogy írom ezt a blogot, talán be kellene fejezni. Aztán mindig írok egy "utolsót", hátha ötletet ad valakinek.
    Köszönöm, hogy olvasod a blogomat és örülök, hogy segítettem!
    Márti

    VálaszTörlés
  3. Kedves Márti!Örvendek, hogy RÁD találtam, mert nagyon sok ötletet adsz az óvodai élet mindennapjaihoz. Nagyon-nagy segítség vagy számomra.Köszönök mindent és csak így tovább!

    VálaszTörlés
  4. Köszönöm a kedves hozzászólásodat! Nagyon örülök, hogy találsz ötleteket, ami segíti a munkádat.

    VálaszTörlés
  5. Rengeteg hasznos ötletet látok és beépítem ,amit tudok. Hálás köszönet az odaadó blogozásért. Szamóca

    VálaszTörlés
  6. Friss diplomásként hatalmas kincs nekem a blog, és mikor megmutattam a közel 25 éve pályán levő munkatársamnak, napokig emlegette: "És azt olvastad, hogy ..." "Az is klassz, hogy..." "Megcsinyáljuk azt, hogy..." Pedig ő az, aki mindig tud valami újat :) Köszönjük!!

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. Nagyon örülök, hogy találtatok ötleteket a blogomban és annak különösen, hogy ezt le is írtátok. Jó érzés, ha kapok visszajelzést!

      Törlés

Kedves hozzászóló

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...