Amikor a blogomat indítottam az volt a célom, hogy betekintést nyújtsak a csoportom életébe, napi munkámba.
Segítséget adjak óvónőknek, akik még kezdők és szükségük van egy kis "mankóra", szülőknek, akik szívesen olvasnak nevelésről, problémákról, megoldási lehetőségekről.

Közben teltek az évek és 40 év után a pályám végéhez értem. A mozgalmas évek után nagy lett a „csend” körülöttem, annak ellenére, hogy továbbra is figyelemmel kísértem az óvodai élet változásait. Akkor határoztam el, hogy folytatom a blog írását és az évek alatt összegyűjtött tapasztalataimat, ötleteket megosztom az érdeklődőkkel.

Örülnék, ha a nézelődés mellett az észrevételeiteket is leírnátok.


Rendszeres olvasók

2009. márc. 3.

Kedvencünk a nagylabda!




Torsten Kunz könyvének ( Pszichomotoros fejlesztés az óvodában) előszavában a következőkről olvastam, amit nagyon helytállónak érzek:

- Gyermekeink mozgásszegény világban cseperednek fel, nagyon keveset mozognak, kevés az élmény, tapasztalat, ahol próbára tehetik erejüket, ügyességüket. Nem csoda, hogy egyre több a helytelen testtartású, elhízott gyermek. Statisztikák bizonyítják, hogy még soha nem voltak ennyire ügyetlenek, esetlenek gyermekeink, mint mostanában, ebben a TV-s és számítógépes világban. És ez nem egyszerűen egy szépséghiba, amit majd kinő a gyermek. A csökkent mozgáskoordinációjú gyermekek, ha nem kapnak időben segítséget, egyre több problémával küzdenek majd a későbbiekben. A mozgászavar következményeként önbizalomhiányban szenvednek, később félelem és depressziós magatartás, tanulási zavar is jelentkezhet náluk. –
Mindez gondolkozásra kell, hogy késztessen szülőket és nevelőket egyaránt!

A probléma nagysága és fontossága miatt, egyre többet hallunk és olvashatunk a mozgás fontosságáról, melynek egy kiváló eszköze a nagylabda (gimnasztikai labda).
Ajánlják gyermekeknek tartáshibák megelőzésére és azok javítására, de felnőtteknek is hát-gerinc és derék fájdalmak esetén. (Én is rendszeresen használom otthon is.)

A mi Pek-torna programunkban is kiemelkedő jelentőségű a gimnasztikai labda használata. Sikerült elérnünk, hogy egy csoportra való labdával rendelkezünk (25 db. többféle méretben), így akár egyszerre is használhatja minden gyermek, nem kell várakozniuk.
A gyermekekhez érzelmileg nagyon közel áll a labda, színe, formája, ruganyossága miatt. Örömmel ringatóznak a nagylabdán, ülve, hason, vagy háton. Nem nehéz őket bevonni a gyakorlatok végzésébe.

A nagylabdát terápiás eszközként is alkalmazzák pl.: hiperaktívitás, tanulási zavarokkal küzdő gyermekek esetében A labdán ülve, az apró mozdulatok hatására változik az egyensúlyi helyzetük, melyet azonnal korrigálniuk kell. Ezáltal fejlődik az egyensúlyérzékük. Szakemberek elsődlegesnek tartják az egyensúly fejlesztését, majd a finommotorika, ritmus fejlesztését és hangsúlyozzák a helyes légzés fontosságát. Emellett a labdán való mozgás által fejlődik a figyelmük, a téri tájékozódásuk, tér és helyzetérzékelésük is.
A nagylabda minden gyermek pszichomotoros fejlesztését szolgálja.

Ajánlom mindenkinek a beszerzését, mert a labdán való mozgás kellemes, megmozgatja minden izomcsoportunkat, erősít, de ellazít és pihentet is.
Néhány tanács:
- Jó minőségű labdát vásároljunk, elkerülhetjük a bosszúságokat: (Thera-Team termékek, drágábbak, de megéri) www.thera-team.hu
- Jól válasszuk meg a labda méretét! A labdán ülve, talpunk teljes felülettel érintkezzen a talajjal, egyébként lecsúszunk a labdáról.
- Könyvajánló: Pektor Gabriella: (Nagy) Labdáskönyv (tartásjavító, izomerősítő gyakorlatok gyűjteménye) www.flaccus.hu



Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése

Kedves hozzászóló

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...