Rendszeres olvasók

2009. ápr. 22.

Óvodai búcsúzó versek







Csanádi Imre: Búcsú az óvodától

Hej, óvoda, óvónénik -
nem maradok soká én itt!
Itt mi soká nem maradunk,
vár már az iskolapadunk!

Vége szakad a szép nyárnak,
iskolában könyvek várnak.
Betűk hívnak útra kelni,
a világot megismerni.

A nagy idő elérkezett,
búcsúznak a hatévesek,
búcsúznak az óvodától,
mint fészkétől fecsketábor.

Köszönjük a gondviselést,
gondviselést, felnevelést.
Elindulunk, nem időzünk,
de fészkünkre visszanézünk.


Devecseri Gábor ford.: Hatévesek lettünk

Egy esztendős voltam,
épp, hogy elindultam.
Aztán kettő lettem,
épp, hogy megszülettem.
Három évet éltem.
Én voltam? Nem értem.
Négy esztendős múltam,
s nem volt semmi múltam.
Évem száma öt lett,
nem volt benne ötlet.

De most hatéves vagyok és okos
vagyok nagyon, nagyon.
Így azt hiszem, ezt a kort már
soha-soha el nem hagyom.


Donászy Magda: Óvodától iskoláig

Egyszer régen
édesanyám
megfogta a kezemet.
Kicsit féltem,
mikor az
óvodába
vezetett.

Csodálkoztam:
Mennyi játék!
Mennyi asztal!
Mennyi szék!
Gyorsan múlt a
legelső nap,
gyorsan futott
el a hét.

Négy év telt el.
Négyszer láttuk
az óvoda
ablakán,
hogy zöld lombok
integetnek,
vagy száraz ág
van a fán.

Hanem közben,
úgy megnőttünk,
hogy az ágyunk
kicsi már.
Mesesarok
helyett holnap
az iskola
padja vár.


Bihari Klára: Válás az óvodától

Most látom csak, milyen szép itt,
Színes képek hó-falon,
Virág, tarka cserepekben,
Játék földön, asztalon.

Itt játszottam három évig,
Nőttem, s velem nőtt a szék,
A baba, a labda, autó
Tanultam, verset, mesét.

A csengőig ágaskodtam...
Most elérem könnyedén,
S a kicsiknek most én mondom:
Te is megnősz, kisöcsém.

Holnap már nem csengetek be,
Nem játszom az udvaron,
De három év örömével
Megyek tovább utamon.


Iványi Mária: Nagycsoportosok búcsúztatása

Nem jöttök már óvodába,
iskolások lesztek.
Játék helyett számokkal és
könyvekkel ismerkedtek.

Megtanultok betűt írni,
Pocakos b-t, ó-t, á-t,
Rajzoltok szép színes képet
S hangjegyekből kottát.

Azért mi sem búslakodunk.
Itt a mackó, s labda,
jövőre meg találkozunk
az iskolapadban.


Donászy Magda: Búcsúzunk

Búcsúzunk tőletek
most egy kis időre.
Rövid kis időre,
kerek esztendőre.
Kerek egy év múlva
hat évesek leszünk,
Kedves óvodánktól
mi is búcsút veszünk.
Ne görbüljön szája
senkinek sírásra,
Búcsúzzunk vidáman:
-A viszontlátásra!-


Iványi Mária: Kicsik búcsúja

Búcsúzik a kiscsoport is,
Nagy fiúk és lányok!
Játék közben, mese közben
Gondolunk majd rátok.

Ti se feledjétek soha
Régi óvodátok!
S kukkantsatok be-be néha
Mikor erre jártok!

Kedves vendég lesz itt mindig
Peti, Palkó, Márta.
Addig is tanuljatok jól!
A viszontlátásra!


Donászy Magda: Búcsúznak a középsősök

Hatesztendős fiúk,
hatesztendős lányok!
Búcsúzóul én is
minden jót kívánok.

Búgócsiga helyett
golyós-töltőtollat,
azzal induljatok
iskolába holnap.


Elek István: Búcsúznak az iskolások

Búsuljatok óvodások,
Búcsúznak az iskolások.
De boldogok lehetnek:
Iskolába mehetnek!

Nagyra növünk, óvodások,
Mi is leszünk iskolások,
Esztendőre, kettőre -
Örülünk is előre.


Csanádi Imre: Hatévesek búcsúzója

Hatévesek vagyunk mi,
kapun kiballagunk mi,
iskolába, iskolába,
iskolába megyünk mi.
Ott akarunk tanulni,
olvasni meg számolni,
nem tudatlan-tanulatlan,
nem oktondin felnőni.
Aprók, cseprők, bikficek!
Minden jót már tinéktek!
Még egy kicsit, még egy picit,
még egy csöppet nőhettek.
Tőletek már megválunk,
kell a sarat megállnunk.
Esztendőre, vagy kettőre,
nektek helyet csinálunk.


Tandori Dezső: Óvodások ballagó verse

Billegünk,
ballagunk,
jó így körbejárni;
itt vagyunk,
meg
ott vagyunk:
Tessék meg-megállni.
Mint a fűben
a madár -
körülnéz
és
messze száll.

Billegünk,
ballagunk,
mindent körbejárunk;
itt vagyunk
meg
ott vagyunk:
ez volt a mi házunk.
Megszerettünk
óvoda -
nem felejtünk
el
soha!


Füleki János: Óvodások búcsúztatása

Erdők-mezők dalos madárkája
Repülj a mi kedves óvodánkra.
Kicsik voltunk mikor idejöttünk
Három évet tarisznyánkba tettünk.

A három év sok-sok vidám napja
Kísér minket el az iskolába.
Szálljon érte boldogság és béke
Óvó nénink szerető szívére.


Várkonyi Katalin: Mezei csokor

Tarka mező virágai
Lilák, sárgák, kékek
Hadd kötök most belőletek
Búcsúcsokrot szépet.

Búzavirág, pipacs, láncfű
Marad még a réten-
Búcsúzom az óvodától
Hadd búcsúzzam szépen.


Donászy Magda: Búcsú

Búcsúzzunk jó kedvvel!
Búcsúzzunk vidáman.
Egyszer találkozunk
majd az iskolában.

Addig arra kérem
az új nagycsoportot:
mackóra, babára
viseljenek gondot.

Vízipálmánk szomjas,
nagyon sokat iszik.
A kaktusz keveset,
kövirózsánk kicsit.

Vigyázzatok könyvre,
kisszékre, kiságyra!
Kedves új nagycsoport!
A viszontlátásra!


Donászy Magda: Búcsúznak a kicsik

Hatévesek búcsúzkodnak,
iskolába mennek holnap.

Miénk lesz a mesesarok!
Iskolások! Szép hónapot!





Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése

Kedves hozzászóló

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...