Rendszeres olvasók

2009. ápr. 15.

Anyák napi versek 1.





Móra Ferenc: Anyának

Álmomban az éjszaka
aranykertben jártam,
Aranykertben aranyfán
aranyrigót láttam,
Aranyrigó énekét
a szívembe zártam.

Ahány levél lengedez
szélringatta ágon,
Ahány harmatcsepp ragyog
fűszálon, virágon,
Édesanyám fejére
annyi áldás szálljon.


Jankovich Ferenc: Köszöntő

Egy fényes kismadár
Torkát megnyitotta.
Halljátok, így dalolt
A kismadár torka:

Egy csokor színes szó,
Mint egy csokor virág.
Fogadjátok tőlünk
Kedves Édesanyák.


Buczkó Mária: Aludj édes anyukám

Nézd csak! Nézd csak babukám!
Elaludt az anyukám!
Ne mocorogj!Maradj szépen
csendesen a babaszéken!
Én is melléd ülök halkan,
álmát nehogy megzavarjam.

Ugye tudod babukám,
fáradt az én anyukám.
Mindig olyan sok a dolog,
egész nap csak sürög, forog.
Odamegyek csendesen, halkan,
álmát nehogy megzavarjam.

Betakarom,...így ni, lám,
aludj, édes anyukám!
Megcsókolom a két szemét,
had álmodjon sok szép mesét.
Így altat el ő is engem,
őrzi álmom halkan, csendben.

Látod, látod babukám,
ilyen az én anyukám.
Szeretem is nagyon, nagyon!
Szavát mindig megfogadom.
S most én őrzöm álmát halkan,
csöndben, nehogy megzavarjam.


Lászlóffy Aladár: Ibolyás köszöntő

Ma köszönti minden gyerek
akit a legjobban szeret,
felveszi a szép ruháját
s felköszönti anyukáját.

Ibolyákkal egy csokorban
én is kicsi szívem hoztam.
Szépen kérlek, vedd kezedbe,
szereteted melengesse.


Kiss Jenő: Meghajtom magam

Meghajtom magam most,
friss csokor kezemben,
sose vert a szívem,
ennél melegebben.

Nyújtom kicsi csokrom
édes jó anyámnak,
s töröm fejem: néki
mi mindent kívánjak?

Gyöngysort a nyakába?
Sok zsírt a bödönbe?
Mosogató gépet,
hogy magát ne törje?

Azt is, de leginkább,
hogy sokáig éljen,
s boldog legyen, boldog
egész életében!


Donászy Magda: Anyák napján

Tavaszodik. Kiskertemben
kinyílik a tulipán.
Ragyognak a harmatcseppek
anyák napja hajnalán.

Kinyílott a bazsarózsa,
kék nefelejcs, tulipán,
neked adom anyák napján
édes, kedves anyukám.


Füleki János: Anyák napjára
Zöld erdőben, zöld mezőben
Kék virágot szedtem
Kék virágom gyöngyharmattal
Meg is öntözgettem.

Gyöngyharmatos kék virágom
Szellő simogatta.
Azurszínű puha selymét
Napsugár csókolta.

Édesanyám, adhatnék-e
Ajándékot szebbet?
E kis virág - úgy érzem én -
A szívemben termett.


B. Radó Lili: Köszöntő anyák napjára

Réges régen készülődünk
erre a nagy napra,
hiszen ma van az esztendő
legeslegszebb napja!

Hajnal óta anyut lessük,
ébred- már, hív-e?
Neki van a világon a
legeslegjobb szíve!

Bizony nincs a naptáraknak
mosolygósabb lapjuk!
Szobáját ma virágokkal
telisteli rakjuk.

Amit érzünk, amit szólnánk,
vidám dalba öntjük,
édesanyát énekszóval
szívből felköszöntjük!


Donkó László: Édesanyám rózsafa

Édesanyám rózsafa,
ezernyi a bimbója:
nő rajta örömvirág,
nő rajta gyöngyvirág,
nélküle borús,
nélküle sápadt
a világ!


Gazdag Erzsébet: őrző sugarak

Éjszakán, éjszakán
ikercsillag néz le rám,
álmom őrzik hű szemek,
álmom őrzi jó anyám.

Nappal is, nappal is
kísérget a fénysugár.
Nem a nap és nem a hold.
Nap is, hold is jó anyám.


Ámon Ágnes: Anyák napjára

Ébresztem a napot,
hogy ma szebben kelljen,
Édesanyám felett
arany fénye lengjen!

Ébresztem a kertet,
minden fának ágát,
bontsa ki érette
legszebbik virágát!

Ébresztem a rigót
s a vidám cinegét,
dalolja mindegyik
legvígabb énekét!

Ébresztem a szívem,
forróbban dobogjon:
Az én Édesanyám
mindig mosolyogjon!


Iványi Mária: Tulipiros a ruhám

Tulipiros a ruhám,
tegnap varrta anyukám,
Bámulnak is, akik látnak,
nincsen ilyen senki másnak!

Azért olyan csodaszép:
belevarrta a szívét.
Öltögette, szabta, mérte,
megcsókolom százszor érte.


Jancsik Pál: Nagymamámhoz
Óvodába ki kísér el,
délben is ki visz haza,
ki öltöztet, ki vetkőztet?
Bizony Ő, a nagymama.

Este elaltat, míg ajkán
csillog mesék bűvszava.

Még az álmaim is őrzi
a jóságos nagymama.

Szeretetét, törődését,
megköszönöm neki ma,
Élj sokáig egészségben,
édes, drága Nagymama.


Jobbágy Károly: Anyák napjára

A napsugár énreám
nemcsak délben árad.
Munka után jó anyám
megjön, kicsit fáradt.

De szeméből láthatom:
nap süt, mint az égen,
Édesanyám! Szép napom,
ragyogj soká nékem!


Osvát Erzsébet: Édesanyám szeme

Ha mosolyog
szeme kék,
mint a nyári
derűs ég.
És ilyenkor
énekel.
Csak énnekem,
énnekem.

Ha haragszik
szeme zöld.
Körülötte
nagy a csönd.
Mintha vihar
az égen!
Villám csillan szemében.

De megbékül
csakhamar.
Elvonul a vihar.
Kiderül a borús ég.
Édesanyám
szeme kék.
Újra, újra, újra kék!


Gyulai Pál: Édesanyám névnapján


Keresek virágot,
pirosat fehéret.
Bokrétába kötöm
s odaadom néked.

Nem is kívánok én
érette egyebet,
csak hogy édesanyám
ölelj meg, csókolj meg.


Lukács Angéla: Csak egy van...


Sok-sok levél van a fán,
Mind hasonló forma,
Milliónyi levél közt
Mégsincs két egyforma.

A Földön sok gyerek él,
milliárd is megvan,
De az egész világon
Belőlem csak egy van.

S ha egy nagy tér közepén
Tenger gyerek állna,
Közöttünk az anyukám
Mégis rámtalálna.


Donkó László: Megköszönöm

Ma aranyosabb a
nap,
ezüstösebb a világ
vidámabbak a rigók,
színesebb mind a
virág,
ma áldóbbat fúj a
szél,
szívemben több az
öröm,
hogy boldog vagyok,
anya,
néked ma
megköszönöm!


Donkó László: Vers anyámnak

Odaállok elé,
meghatottan, szépen,
még a kék is kékebb
ma a fényes égen.

A virág a mezőn
illatosabb máma,
pillangókat röptet
szarkaláb, a mályva...

Csokorba kötöttem
szavaimat régen,
elmondani mégis
oly nehéz most nékem.

Végül a szám nyílik
pár ünnepi szóra:
vers, a dal, az ének
jó Anyámnak szól ma!


Surányi János: Anyámnak

Anyukám, de jó, hogy
nem vagyok még nagy lány.
Elmondhatom versikémet
most az anyák napján.

Kerüljön el Téged
minden sötét bánat.
Bármerre menj: édes illat
szálljon csak utánad.

El sose maradjon
a munkád jutalma.
Vegyen körül a családi
tűzhely hű nyugalma.

Szíved csordulásig
teljen meg örömmel.
Ezt kívánja kicsi lányod
hálás szeretettel.


Várkonyi Katalin: Dallal és virággal

Kinyílott a rózsa
Anyák ünnepére,
Illatos csokorra
Bőven jut belőle.

Aki értünk annyit
S oly szívesen fárad,
Dallal és virággal
Köszöntjük anyánkat.





Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése

Kedves hozzászóló

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...