Az oldalamon főképp az óvodával és az óvodás korú gyermekekkel kapcsolatos dolgokról olvashatsz - mindenféléről.
Ajánlom az oldalam óvónőknek, akik még kezdők és szükségük van egy kis "mankóra", kollégáknak, akik hozzám hasonlóan állandóan kutatnak az újabb és újabb ötletek után.
Szülőknek, akik szívesen olvasnak nevelésről, problémákról, megoldási lehetőségekről gyermekük fejlődése érdekében.


Most nézelődik, keresgél

Rendszeres olvasók

2009. ápr. 15.

Anyák napi versek 1.





Móra Ferenc: Anyának

Álmomban az éjszaka
aranykertben jártam,
Aranykertben aranyfán
aranyrigót láttam,
Aranyrigó énekét
a szívembe zártam.

Ahány levél lengedez
szélringatta ágon,
Ahány harmatcsepp ragyog
fűszálon, virágon,
Édesanyám fejére
annyi áldás szálljon.


Jankovich Ferenc: Köszöntő

Egy fényes kismadár
Torkát megnyitotta.
Halljátok, így dalolt
A kismadár torka:

Egy csokor színes szó,
Mint egy csokor virág.
Fogadjátok tőlünk
Kedves Édesanyák.


Buczkó Mária: Aludj édes anyukám

Nézd csak! Nézd csak babukám!
Elaludt az anyukám!
Ne mocorogj!Maradj szépen
csendesen a babaszéken!
Én is melléd ülök halkan,
álmát nehogy megzavarjam.

Ugye tudod babukám,
fáradt az én anyukám.
Mindig olyan sok a dolog,
egész nap csak sürög, forog.
Odamegyek csendesen, halkan,
álmát nehogy megzavarjam.

Betakarom,...így ni, lám,
aludj, édes anyukám!
Megcsókolom a két szemét,
had álmodjon sok szép mesét.
Így altat el ő is engem,
őrzi álmom halkan, csendben.

Látod, látod babukám,
ilyen az én anyukám.
Szeretem is nagyon, nagyon!
Szavát mindig megfogadom.
S most én őrzöm álmát halkan,
csöndben, nehogy megzavarjam.


Lászlóffy Aladár: Ibolyás köszöntő

Ma köszönti minden gyerek
akit a legjobban szeret,
felveszi a szép ruháját
s felköszönti anyukáját.

Ibolyákkal egy csokorban
én is kicsi szívem hoztam.
Szépen kérlek, vedd kezedbe,
szereteted melengesse.


Kiss Jenő: Meghajtom magam

Meghajtom magam most,
friss csokor kezemben,
sose vert a szívem,
ennél melegebben.

Nyújtom kicsi csokrom
édes jó anyámnak,
s töröm fejem: néki
mi mindent kívánjak?

Gyöngysort a nyakába?
Sok zsírt a bödönbe?
Mosogató gépet,
hogy magát ne törje?

Azt is, de leginkább,
hogy sokáig éljen,
s boldog legyen, boldog
egész életében!


Donászy Magda: Anyák napján

Tavaszodik. Kiskertemben
kinyílik a tulipán.
Ragyognak a harmatcseppek
anyák napja hajnalán.

Kinyílott a bazsarózsa,
kék nefelejcs, tulipán,
neked adom anyák napján
édes, kedves anyukám.


Füleki János: Anyák napjára
Zöld erdőben, zöld mezőben
Kék virágot szedtem
Kék virágom gyöngyharmattal
Meg is öntözgettem.

Gyöngyharmatos kék virágom
Szellő simogatta.
Azurszínű puha selymét
Napsugár csókolta.

Édesanyám, adhatnék-e
Ajándékot szebbet?
E kis virág - úgy érzem én -
A szívemben termett.


B. Radó Lili: Köszöntő anyák napjára

Réges régen készülődünk
erre a nagy napra,
hiszen ma van az esztendő
legeslegszebb napja!

Hajnal óta anyut lessük,
ébred- már, hív-e?
Neki van a világon a
legeslegjobb szíve!

Bizony nincs a naptáraknak
mosolygósabb lapjuk!
Szobáját ma virágokkal
telisteli rakjuk.

Amit érzünk, amit szólnánk,
vidám dalba öntjük,
édesanyát énekszóval
szívből felköszöntjük!


Donkó László: Édesanyám rózsafa

Édesanyám rózsafa,
ezernyi a bimbója:
nő rajta örömvirág,
nő rajta gyöngyvirág,
nélküle borús,
nélküle sápadt
a világ!


Gazdag Erzsébet: őrző sugarak

Éjszakán, éjszakán
ikercsillag néz le rám,
álmom őrzik hű szemek,
álmom őrzi jó anyám.

Nappal is, nappal is
kísérget a fénysugár.
Nem a nap és nem a hold.
Nap is, hold is jó anyám.


Ámon Ágnes: Anyák napjára

Ébresztem a napot,
hogy ma szebben kelljen,
Édesanyám felett
arany fénye lengjen!

Ébresztem a kertet,
minden fának ágát,
bontsa ki érette
legszebbik virágát!

Ébresztem a rigót
s a vidám cinegét,
dalolja mindegyik
legvígabb énekét!

Ébresztem a szívem,
forróbban dobogjon:
Az én Édesanyám
mindig mosolyogjon!


Iványi Mária: Tulipiros a ruhám

Tulipiros a ruhám,
tegnap varrta anyukám,
Bámulnak is, akik látnak,
nincsen ilyen senki másnak!

Azért olyan csodaszép:
belevarrta a szívét.
Öltögette, szabta, mérte,
megcsókolom százszor érte.


Jancsik Pál: Nagymamámhoz
Óvodába ki kísér el,
délben is ki visz haza,
ki öltöztet, ki vetkőztet?
Bizony Ő, a nagymama.

Este elaltat, míg ajkán
csillog mesék bűvszava.

Még az álmaim is őrzi
a jóságos nagymama.

Szeretetét, törődését,
megköszönöm neki ma,
Élj sokáig egészségben,
édes, drága Nagymama.


Jobbágy Károly: Anyák napjára

A napsugár énreám
nemcsak délben árad.
Munka után jó anyám
megjön, kicsit fáradt.

De szeméből láthatom:
nap süt, mint az égen,
Édesanyám! Szép napom,
ragyogj soká nékem!


Osvát Erzsébet: Édesanyám szeme

Ha mosolyog
szeme kék,
mint a nyári
derűs ég.
És ilyenkor
énekel.
Csak énnekem,
énnekem.

Ha haragszik
szeme zöld.
Körülötte
nagy a csönd.
Mintha vihar
az égen!
Villám csillan szemében.

De megbékül
csakhamar.
Elvonul a vihar.
Kiderül a borús ég.
Édesanyám
szeme kék.
Újra, újra, újra kék!


Gyulai Pál: Édesanyám névnapján


Keresek virágot,
pirosat fehéret.
Bokrétába kötöm
s odaadom néked.

Nem is kívánok én
érette egyebet,
csak hogy édesanyám
ölelj meg, csókolj meg.


Lukács Angéla: Csak egy van...


Sok-sok levél van a fán,
Mind hasonló forma,
Milliónyi levél közt
Mégsincs két egyforma.

A Földön sok gyerek él,
milliárd is megvan,
De az egész világon
Belőlem csak egy van.

S ha egy nagy tér közepén
Tenger gyerek állna,
Közöttünk az anyukám
Mégis rámtalálna.


Donkó László: Megköszönöm

Ma aranyosabb a
nap,
ezüstösebb a világ
vidámabbak a rigók,
színesebb mind a
virág,
ma áldóbbat fúj a
szél,
szívemben több az
öröm,
hogy boldog vagyok,
anya,
néked ma
megköszönöm!


Donkó László: Vers anyámnak

Odaállok elé,
meghatottan, szépen,
még a kék is kékebb
ma a fényes égen.

A virág a mezőn
illatosabb máma,
pillangókat röptet
szarkaláb, a mályva...

Csokorba kötöttem
szavaimat régen,
elmondani mégis
oly nehéz most nékem.

Végül a szám nyílik
pár ünnepi szóra:
vers, a dal, az ének
jó Anyámnak szól ma!


Surányi János: Anyámnak

Anyukám, de jó, hogy
nem vagyok még nagy lány.
Elmondhatom versikémet
most az anyák napján.

Kerüljön el Téged
minden sötét bánat.
Bármerre menj: édes illat
szálljon csak utánad.

El sose maradjon
a munkád jutalma.
Vegyen körül a családi
tűzhely hű nyugalma.

Szíved csordulásig
teljen meg örömmel.
Ezt kívánja kicsi lányod
hálás szeretettel.


Várkonyi Katalin: Dallal és virággal

Kinyílott a rózsa
Anyák ünnepére,
Illatos csokorra
Bőven jut belőle.

Aki értünk annyit
S oly szívesen fárad,
Dallal és virággal
Köszöntjük anyánkat.





Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése

Kedves hozzászóló

Add meg az e-mail címedet és nem maradsz le az új bejegyzésekről!

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...