Rendszeres olvasók

2013. febr. 13.

Találós kérdések (vadon élő állatok) 1.


Vadon a hazája,
van meleg bundája,
lomhán jár és forog,
rossz kedvében gyakran morog.
(medve)

Hegyoldalban dirmeg-dörmög,
a mancsán hosszú körmök,
szereti a málnát, szedret,
örvend, hogyha sokat szedhet.
(medve)

Erdőn oson, völgybe vág,
füle szőrös, foga bárd.
Áldozata számos,
erdei mészáros.
(farkas)

Szép bundája, lompos farka,
vigyázva jár, ravasz fajta.
(róka)

Képe vörös, mint a tűz,
Nyulakat szívesen űz.
Lompos a farka ,
eszes, ő a ...
(róka)

Nyargalok egy seregben,
koronám égbe szökken.
Ki vagyok én?
(szarvas)

Kecses a teste,
sötét a szeme,
szelíd a tekintete.
(őz)

Fürge állat, hogy is hívják?
Ugrál ágról-ágra,
mogyorót gyűjt nagy serényen
a fa odújába.
(mókus)

Vörös bunda, lompos farka,
mégse róka. Mi az?
(mókus)

Mindig ugrál ágról-ágra,
ő az erdők légtornásza,
mire aztán elfáradna,
nyugovóra tér az odújába.
(mókus)

Ezt fejtse meg, aki tudja:
télen fehér, nyáron barna,
füle nagy, de farka kurta. Mi az?
(nyúl)

Rövid farkam, nagy fülem,
káposzta a kedvencem.
Ki vagyok én?
(nyúl)

Egy túrja,
kettő tartja,
kettő vezeti,
kettő hallgatja,
egy hajtja.
(a vaddisznó orra, mellső lábai, hátsó lábai, fülei, farka)

Anyja után futkos,
hátra pedig csíkos.
(vadmalac)

Hátán ezer dárda, 
ki hozzányúl, megjárja.
(sündisznó)

Varrni még senki sem látta,
mégis csupa tű a háta.
(sündisznó)

Nem látok, mégis egész évben ások.
Ki vagyok én?
(vakond)

Kicsi bár, de nagyon fürge,
lenn a lyukban él az...
(ürge)

Büdös, nagyon fekete,
senki nem fér meg vele.
(görény)

Köszönöm, hogy leírod a véleményedet!
 

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése

Kedves hozzászóló

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...