Rendszeres olvasók

2013. febr. 17.

Találós kérdések (vadon élő állatok) 2.


 Igen fenn hordja a fejét,
eléri a fák levelét.
Mond meg gyorsan a nevét!
(zsiráf)

Pálmalevelet eszem,
mert a nyakam hosszú
nekem.
(zsiráf)

Ormányom és agyaram
van,
találd ki a nevem hamar.
(elefánt)

Négy oszlopos lábán
ballag,
Ráncos bőre szürke,
vastag.
Lapátfülét billegeti,
Az ormányát meglengeti.
(elefánt)

Olyan vagyok, mint egy 
macska,
csakhogy félelmetes fajta.
Bundám csíkos, fogam 
hegyes,
harapásom rettenetes.
(tigris)

Egész nap a fűben hever
az állatok nagy királya.
Felesége jár vadászni,
s zsákmányából megkínálja.
(oroszlán)

Olyan vagyok, mint a ló,
csíkos ruhám, bugyogóm.
(zebra)

Nem jár soha más ruhában
Csak csíkos pizsamában.
(zebra)

Ez az állat mókás nagyon,
Csimpaszkodik a rácsokon.
Himbálódzik, onnan néz
szét,
Mellén cipeli a kölykét.
(majom)

Fáról fára ugrál,
kedvence a banán.
Kihez is hasonlít?
Talán rád?
(majom)

Elbírja a hátán a hegyet
Néha kettőt, néha egyet.
(teve)

Hosszú az utam,
messzire megyek,
dombos hátamon 
terhet cipelek.
(teve)

Erszénye van, de nincs 
pénze,
Fiát hordja az erszényben.
(kenguru)

Más vagyonom nincs 
nékem.
Bevallom én, nem szégyen.
Míg ugrálok, kicsi fiam
Ott kuksol az erszényben.
(kenguru)

Szürke, vastag bőrű
vagyok,
orrom felett szarvat
hordok.
(orrszarvú)

Hófehér a bundám,
jégmezőkön járok,
hogyha kedvem tartja,
nagyokat csúszkálok.
Szeretem a halat,
fogok is eleget,
mézet is keresek,
de itt sose lelek.
(jegesmedve)

Északon a jéghegyeken,
Úszva-csúszva halat eszem.
(fóka)

Kinn a parton, mint a 
kacsa, úgy totyogunk sután.
Benn a vízben szélsebesen
úszunk egymás után.
(pingvin)

Köszönöm, hogy leírod a véleményedet!
 

1 megjegyzés:

  1. szia szépseges edinám felhívsz anyának telefonján hogy tuddjjunk egy picit beszélni most ráérsz puszillom a zsóldit puszillom a szabinát puszillom a marcsit majd várom hívásodat szerettel kincsőtől puszillak benneteket milló ölelés nektek utolag is

    VálaszTörlés

Kedves hozzászóló

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...