Rendszeres olvasók

2009. márc. 18.

Találós kérdések (otthon)



Künn is kukucsi,
benn is kukucsi.
(ablak)

Kívül belül egyforma,
közepében keresztfa.
(ablak)

Egész évben sokat nyílik,
mégsem virágozik.
(ajtó)

Künn is áll, benn is áll,
mégis egy helyben áll.
(ajtó)

Van nekem egy öregapám,
ki mindig háztetőn pipál.
(kémény)

Fele a markomban,
fele az ajtóban Mi az?
(kilincs)

Kezet fog mindenkivel,
aki jön, vagy megy. Mi az?
(kilincs)

Vaskobakját szorongatják,
a lábát egy lyukba dugják,
egyszer-kétszer megforgatják,
de sosem táncoltatják.
(kulcs)

Kinn sem vagyok, bent sem vagyok,
hol vagyok?
(a küszöbön)

Akkor vagyok legmelegebb,
amikor hideg van,
akkor vagyok leghidegebb,
amikor meleg van.
(pince)

Tolla van, de nem madár,
négy lába van, mégsem jár.
(ágy)

Négy lába van, mégse jár,
konyhában, szobában áll.
(asztal)

Négy testvérnek egy kalapja.
(asztal)

Éjjel-nappal meg nem áll,
mégis egy helyben marad.
(falióra)

Akárhová vitték,
mindig fejbe verték.
(szög)

Minél nagyobbat ütnek kerek fejére,
annál szaporábban igyekszik a helyére.
(szög)

Hátul taszigálják,
Elől huzigálják. Mi az?
(tű)

Tompa tolja,
kis vas húzza,
fehér egér fut utána.
(tű és cérna)

Elöl megyen fényeske,
felbogozott farkával.
(tű és cérna)

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése

Kedves hozzászóló

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...