Rendszeres olvasók

2009. márc. 9.

Locsolóversek






Rózsa, rózsa, szép virágszál
Szálló szélben illatozzál
Napsütésben nyiladozzál
Meglocsollak, illatozzál.

Napsütötte szép tájakon
Jöttem végig az utakon
Felém hajolt sok-sok virág
Rózsavizük osztogatták
Meglocsollak mostan véle
Piros tojást kérek érte.

Ákom-bákom berkenye
Szagos húsvét reggele
Leöntjük a virágot
Visszük már a kalácsot.

Húsvét napi kertész vagyok
Kislányokat locsolgatok
A kölnitől felfrissülnek,
Illatától megszédülnek
Hímes tojást tudom kapok
Boldog húsvétot kívánok.

Korán reggel útra keltem,
se nem ittam, se nem ettem.
Tarisznya húzza a vállam,
térdig kopott már a lábam.
Bejártam a fél világot,
láttam sok-sok szép virágot.
A legszebbet most találtam,
hogy öntözzem, alig vártam.
Piros tojás, fehér nyuszi.
Locsolásért jár egy puszi!
Szabad-e locsolni?

Erre szaladt ím az előbb
nyuszi anyó titokban.
elmesélte, hogy e házban
piros tojás mi sok van.
Azt is mondta, hogy a virág
akkor szép, ha locsolják,
eljöttem hát meglocsolni e
ház apraját-nagyját.
Lakozzék e házban
békesség, szeretet!
Adjon Isten mindenkinek
szép húsvéti ünnepeket!

Ajtó mögött állok,
Piros tojást várok,
Ha nem adnak tojást,
Estig is itt állok.

Kelj föl párnáidról,
Szép ibolyavirág.
Nézz kis az ablakon,
milyen szép a világ.
Megöntözlek szépen,
az ég harmatával,
teljék a tarisznya,
szép piros tojással.

Én kis kertészlegény vagyok,
Virágokat locsolgatok.
A minap, hogy erre jártam,
Egy szép rózsafát találtam.
Én azt hervadozni láttam,
Rózsa ne hervadjon,
Szabad-e locsolni?

Tündérek kútjából
Szagos vizet hoztam,
Van egy kislány a háznál,
Meglocsolom mostan.
Fáradozásomért
Egyedül azt kérem,
Tulipiros tojás,
legyen az én bérem.

Én kis kertészlegény vagyok,
virágokat locsolgatok.
Azt hallotta, hogy egy rózsa
el akar hervadni.
Szabad meglocsolni?
Szépen kérem az anyját,
de még szebben a lányát:
engedje meg énnékem,
meglocsolni a haját!

E háznak kertjében
van egy rózsatő,
rózsakertben nevelte
a jó teremtő,
vizet öntök a tövére,
szálljon áldás a fejére,
az Istentől kérem,
piros tojás a bérem.

E háznak van rózsája,
A rózsának egy bimbója,
Én a bimbót megöntözöm,
A tojáskát megköszönöm.

Húsvét napján korán keltem,
Ünneplőbe öltöztem.
Rózsavízzel elindultam,
E kis házba bekopogtam.
Üdvözlöm a ház lakóit,
Keresek egy kis leányt itt.
Rózsavízzel locsolkodom,
Piros tojást elfogadom.

Kellemes és boldog
Ünnepet kívánok
Öntözködni jöttem,
Hol vannak a lányok?

Tündérországból jöttem én,
Tündérországból gyöngyharmatot
hoztam én.
Tündérország gyöngyharmatja
szálljon a fejedre,
Piros tojás, hímes tojás,
ugorj a zsebembe.
Simon Lajos: Húsvéti mondóka
Jön a nyuszi,
Fut a nyuszi
Árkon-bokron átszáll.
Míg ideér
Meglocsollak
Aranyos virágszál.

Ajtó mellett állok,
Piros tojást várok.
Ha nem adtok belőle,
Nem jövök el jövőre.

Hol kitérek, hol betérek,
Mindenhol egy tojást kérek.
Ha nem adnak visszatérek,
Nagymamámtól kettőt kérek.
Palotai Gyöngyvér: Korán reggel

Bejártam a fél világot,
láttam sok-sok szép virágot.
A legszebbre most találtam,
hogy locsoljam, alig vártam.
Piros tojás, fehér nyuszi
locsolásért jár egy puszi.

Kufár Rózsa: Locsolóvers

Hajnali harmatban,
Selyemfüves réten
Ezer virág friss illatát
kalapomba mertem.
Rozmaringos hintón
repültem idáig,
kéknefelejcs, tulipános
takaros kis házig.
Van ennek a háznak
olyan virágszála
kinek harmatrózsavíztől
kivirul orcája.

Azért, amiért még kicsi vagyok,
verset mondok, mint a nagyok.
Mondókámat megtanultam,
locsolómat is elhoztam.
Azért, mert én kicsi vagyok,
piros tojást én is kapok.


Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése

Kedves hozzászóló

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...