Amikor a blogomat indítottam az volt a célom, hogy betekintést nyújtsak a csoportom életébe, napi munkámba.
Segítséget adjak óvónőknek, akik még kezdők és szükségük van egy kis "mankóra", szülőknek, akik szívesen olvasnak nevelésről, problémákról, megoldási lehetőségekről.

Közben teltek az évek és 40 év után a pályám végéhez értem. A mozgalmas évek után nagy lett a „csend” körülöttem, annak ellenére, hogy továbbra is figyelemmel kísértem az óvodai élet változásait. Akkor határoztam el, hogy folytatom a blog írását és az évek alatt összegyűjtött tapasztalataimat, ötleteket megosztom az érdeklődőkkel.

Örülnék, ha a nézelődés mellett az észrevételeiteket is leírnátok.


Rendszeres olvasók

2013. aug. 16.

Számkártya


 A számokkal, mint szavakkal hamar megismerkednek a gyerekek - "Ott szalad egy cica!", "Ketten megyünk moziba". Játék, tevékenykedés közben megismerkednek a környezetükben lévő tárgyakkal, eszközökkel. Felismerik, hogy vannak játékok, bútorok, konyhai eszközök stb. Szétválogatják a játékaikat, külön ültetik a macikat és a babákat (ez már halmazok képzése). Amikor golyókat fűznek úgy, hogy piros és kék nyaklánc lesz belőle, akkor a golyók halmazát szín szerint csoportosítják. Hamar felismerik, hogy miből van sok, ill. kevés. Ezt követi a számlálás - mennyi pontosan a sok és a kevés. A számfogalom kialakulását sokféleképpen segíthetjük. Számláljunk sokat, kössük össze a számlálást játékos tevékenységekkel, mozgással. 

Később, amikor a számlálás már biztosan megy, jöhet egy kis társas játék, amit INNEN letölthettek.

Köszönöm, hogy leírod a véleményedet!
 

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése

Kedves hozzászóló

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...