Az oldalamon óvodával és az óvodás korú gyermekekkel kapcsolatos dolgokról, valamint a varrott játékok készítéséről olvashatsz. Legszívesebben Waldorf babákat, manókat, bábokat készítek.

Ajánlom az oldalam óvónőknek, akik még kezdők és szükségük van egy kis "mankóra".

Szülőknek, akik szívesen olvasnak nevelésről, problémákról, megoldási lehetőségekről, esetleg saját készítésű játékok varrására vállalkoznának gyermekük fejlődése érdekében.

Örülnék, ha a nézelődés mellett az észrevételeiteket is leírnátok.


Rendszeres olvasók

2013. máj. 24.

Körmöcske


Ebben az esős időben nem tudtunk kimozdulni.  Az ilyen idő jó a "körmöcskézésre". A kislányok általában nagyon szeretik. 

A mi körmöcskéink a raktárban, valamelyik doboz alján lapulnak.



 Ezért gyorsan szerettem volna ideglenes körmöcskéket készíteni, ami megfelel a célnak.
 Papírhengert (alufóliás) daraboltam fel és szívószálakat ragasztottam az oldalára és kezdődhetett a munka.




Ezen a képen jól látszik, hogyan kell a fonalat a körmöcskékre tekerni.

Egy szálat fentről belógatunk a körmöcske középső nyílásába. Az egyik kezünkkel lefogjuk, a
másik kézzel a fonal másik végét kívülről indítva nyolcas alakban a két szemben lévő körmöcskére tekerjük, majd a folytatjuk a másik két szemközti körmöcskén. Mikor az első tekeréshez érünk, az alsó szálat lehúzzuk a körmöcskéről, ezzel gyarapítjuk a belógatott
fonalat. Így megyünk folyamatosan körbe, átemelések után lefelé meghúzzuk finoman a fonal
végét.
A kívánt hosszúság elérése után a szemeket egymás után áthúzzuk az elvágott fonalon, így
nem futnak le a szemek. Különböző figurákat készíthetünk belőle, például
csiga, pillangó. (Forrás: Barkácsolás farsangtól pünkösdig)


Köszönöm, hogy leírod a véleményedet!
 

5 megjegyzés:

  1. Köszönöm a sok jó ötletet! Mindig nagyon várom a hírlevelet. Csodálom a sok energiádat, így én is sok kedvet és erőt kapok a munkámhoz...

    VálaszTörlés
  2. Én nagyon szeretem csinálni és ez talán átragad a gyerekekre is.

    VálaszTörlés
  3. Kérlek nézz be hozzám és válaszolj erre az egyszerű ,aranyos kérdésre!!!:)))

    VálaszTörlés
  4. Jó ez a körmöcske,én még nem készítettem ilyennel semmit,de nagyon tetszik!Ügyesek vagytok és remek ötlet volt ez a hengeres-szívószálas körmöcske:)

    VálaszTörlés

Kedves hozzászóló

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...