Amikor a blogomat indítottam az volt a célom, hogy betekintést nyújtsak a csoportom életébe, napi munkámba.
Segítséget adjak óvónőknek, akik még kezdők és szükségük van egy kis "mankóra", szülőknek, akik szívesen olvasnak nevelésről, problémákról, megoldási lehetőségekről.

Közben teltek az évek és 40 év után a pályám végéhez értem. A mozgalmas évek után nagy lett a „csend” körülöttem, annak ellenére, hogy továbbra is figyelemmel kísértem az óvodai élet változásait. Akkor határoztam el, hogy folytatom a blog írását és az évek alatt összegyűjtött tapasztalataimat, ötleteket megosztom az érdeklődőkkel.

Örülnék, ha a nézelődés mellett az észrevételeiteket is leírnátok.


Rendszeres olvasók

2010. dec. 12.

Család projekt 2.


2. hét. Család  projekt
Csoport: Pillangó csoport
Óvónő: Szöginé Nádasy Márta
Dátum: 2010.nov.15-19.
Projektterv
Külső világ tevékeny megismerése
Zenei nevelés – Zenevarázs

- Túrót ettem
- Dombon törik a diót
- Tüzet viszek
- Hüvelyk ujjam (m)
Egyenletes lüktetés és dalritmus közötti különbség észrevétele.

Élő-élettelen környezet
Matematika

Ki vagyok én?
- Testrészek Ki. N.
- Funkciójuk Ki. N.
- Más népek külső tulajdonságai (különbségek, azonosságok) N.
- Az emberek és az állatok testrészeinek összehasonlítása.


- Matematikai viszonyok felismerése, kifejezések használata a napi tevékenységek során.
- Miben különbözünk  egymástól? Magasság, testforma, hajszín, kisebb-nagyobb, szélesebb-keskenyebb, nehezebb-könnyebb. N.
- J: Hosszú és rövid – gemkapcsokból lánc fűzés
- Bőség mérése ruhákkal
Vizuális nevelés

 - Fej megformálása gyurmából (néger, kínai, magyar) Ki.
- Emberi test megformázása gyurmából N.
- Ilyen vagyok – rajz N.
- Emberkelánc papírból N.

Képességfejlesztés, attitűdök

- Testrészek ismerete önmagán, tevékenységen keresztül Ki.
- Testfogalom: testrészek konkrét funkciói.
- Finommotorika fejlesztés
- Vizuális memória fejlesztése K.M.
- Relációk felismerése R.P.
- Beszédértés fejlesztése
Irodalmi nevelés

 - Móra F. A cinege cipője
- Sün Balázs
- Kicsi kövér (m)
- Sorba felálltok kis ovisok (m)


Testnevelés

- Gurulás a test hossztengelye körül
- Kúszás padon, majd rézsútos padon lecsúszás

J: Repülős játék
    Csere-bere, kendő átadással.


11. téma

Játék, tevékenységek

- Babavendégség: borsó, bab válogatás
- Baba fürdetés
- Építkezés: babaváros
- Tükör előtt testrészek megnevezése
- Mágnes játék: ujjak megnevezése
- Páros testrészeink – zoknik, kesztyűk párosítása.
- Rakd össze, szedd szét! Ember forma összerakása, mozdulatok megjelenítése.
- Csomagolópapírra egy gyermek körberajzolása - ruha rajzolás
- Pontösszekötő – ember forma
- Szétesett a baba! – rakjuk össze közös tevékenység, vállalások.
- Kakukktojás (kép. fejl. j.)
- Jobb oldalamon van egy hely (kép. fejl. j.)
Pek-torna

- Finommozgás: borsó, bab válogatása

- Alapgyak.: Gy.6.
J. Gyalogló fogó

Nagylabdagyak: Gy.4.
J. Mozdulj, ahogy a hangok diktálják

Lábtorna: Gy.7.
J. Szabadulás a labdától


Hagyományok

November 19.
Erzsébet
Ha Erzsike megrázza a dunyháját, az havazást jelent.








Jelölések: zöld: Tématerv-javaslatokból átvett; fekete: HOP; Gy: saját gyűjtemény; Ki: kiscsoport; N: nagycsoport

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése

Kedves hozzászóló

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...