Rendszeres olvasók

2014. jún. 23.

Ilyet még nem láttam...


Múltkorában eső után rengeteg csiga volt a járdán. Az ovi előtt, amikor leszálltam a bringámról azt vettem észre, hogy két csiga össze van gabalyodva. Először csak néztem, néztem, hogy mit csinálnak! Le is fényképeztem, aztán a neten utánanéztem a dolognak! A délelőtt folyamán többször megnéztem őket, több óráig ugyanez a látvány fogadott. Ilyen a csiga-szerelem!








A csigák hímnős állatok, a szaporodáshoz két egyed szükséges, akik némi udvarlás és tánc után kölcsönösen megtermékenyítik egymást. Ivarszervük a nyakuk jobb oldalán található, a hosszabbik csápjuk mögött, általában nem is látható, csak udvarláskor tűnik fel, olyan, mint egy kis dudor. Párzás után mindkét csiga a talajba ássa magát és lerakja petéit. Az Achatina fulica faj egyedei akár 100 petét is lerakhatnak egyszerre és ezt 2-4 hetenkét meg tudják ismételni. Ismeretes egy elevenszülő faj is, az Achatina iradeli, melynek egyedei nem petéket raknak, hanem egyszerre 5-22 kiscsigát hoznak a világra.


Forrás: http://oriascsiga.5mp.eu/web.php?a=oriascsiga&o=YG70OEMdZC

 

Köszönöm, hogy leírod a véleményedet!
 

1 megjegyzés:

  1. Nálunk is rengeteg volt a sok eső után...meg is ették az összes új virágpalántámat :(
    Érdekes dolgokat írtál le róluk,köszi!A képek pedig nagyon tetszenek. :)

    VálaszTörlés

Kedves hozzászóló

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...