A számlétra mellett a nagyméretű négyzetrácsot is sokféleképpen használjuk a csoportban:
Egyszerű társasjáték
- Az egyik kereszttől a másikig hullámvonalban kell eljutni (nagyobbaknak). Ahányat dob a dobókockával a játékos, annyit lép.
- Vagy, csak a külső négyzetsoron haladunk (kicsiknek).
Matematikai játékok
Ugorj a számokra! (számlálás)
Számképeket rajzolunk a négyzetekbe. Az egymás utáni számképek viszonylag közel legyenek egymáshoz! A gyermekeknek a számok sorrendjének megfelelően kell ugrálni a mezőkben: 1,2, 3 stb. Lehet konkrét számokra is ugráltatni őket. Ügyesebb nagyoknak arra kell ugrani, ami egy számfeladatban az eredmény pl: Mennyi 2+5? A 7-re kell ugrani.
Kincskereső (téri tájékozódás, irányok)
5X5-ös négyzetháló és egy díszes doboz szükséges a játékhoz. Ketten játszhatják, az egyik a kincset keresi, a másik irányítja a megtalálásban. Az irányító elhelyezi a kincset az egyik négyzetben és kijelöli az induló négyzetet, majd irányítani kezd: "Kettőt lépj előre! egyet lépj balra!.....Végül a kincskereső elér a kincshez.
Vadász és nyulak (téri irányok, névutók használata)
A négyzetháló közepén egy zsámolyon helyezkedik el a vadász. A nyuszik szaladgálnak. Az óvónő jelzésére a vadász lejön a magaslesről, kergeti a nyulakat. Akit megérint, bekerül valamelyik ketrecbe (négyzetbe). Ha a ketrecek megteltek, a vadász leül a zsámolyra és őrzi a zsákmányt, közben szunyókál. A többiek kiszabadítják a nyuszikat. Egy-egy jelentkező elmondja, melyik nyuszit szabadítja ki, meghatározza a helyét. Pl: kiszabadítom azt a nyuszit, amelyik a vadász előtt van, ... a vadász mögött,...tőle jobbra...stb. Oda is megy, megfogja a kezét és elviszi. Ha a nyuszik kiszabadultak, a vadász másik vadászt választ és újra kezdődik a játék.
Forrás: Lukács Józsefné-Ferencz Éva: A játék nem csak játék!?
Nincsenek megjegyzések:
Megjegyzés küldése
Kedves hozzászóló