Rendszeres olvasók

2010. dec. 12.

Játék a mágnessel

Több helyen olvastam már a mágnes játékban való alkalmazásáról..Gondoltam én is kipróbálom az oviban. A mágnes azért nem volt teljesen ismeretlen a gyerekek számára, mert már játszottunk vele, megfigyeltük, hogy vonzzák, ill. taszítják egymást.

A testünk témakörben mágnes segítségével sok minden megismerésére és gyakorlására nyílt lehetőség.

Körberajzoltam a jobb és a bal tenyeremet. Oldaliság (jobb, bal) gyakorlása. Lehetőség volt összehasonlításra (kisebb, nagyobb tenyér).

Az ujjakra számképet rajzoltam. Egy pötty hüvelykujj, két pötty mutató.....stb.- ujjak megnevezése. A sorszámlálást is tudtuk gyakorolni: első a hüvelykujj...ötödik a kisujj.

Egy kis pillangós mágnest irányítottak az alsó mágnes mozgatásával az ujjakhoz.

Közben pedig még egy mondókát is mondogattunk:

Kicsi kövér Hüvelykapó,
Mellette van a mutató.
Langaléta hosszú bátyja,
Meg a gyenge fiacskája,
Pöttöm Jancsi itt a végén,
Kicsi Pisti kezecskéjén.

Nagyon élvezték ezt a játékot, a mai napig előveszik és játsszák. Sőt, mivel nagyon szeretik a labirintust, készítettünk mágneses labirintust. Ugyanazon az elven alapszik, mint a tenyeres játék, csak itt a kertből a házba kell bevinni a virágot.(A felső mágnesen virág van, amit az lap alján lévő mágnessel mozgathatnak).



A mágneses játékok sok türelmet, kitartást, figyelmet, koncentrációt, kézügyességet igényelnek a gyermekektől - éppen ezért fejlesztő hatásúak. Az egészben pedig az a legjobb, hogy mindez játékosan történik.

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése

Kedves hozzászóló

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...