Rendszeres olvasók

2009. ápr. 19.

Anyák napi versek 2.








Donászy Magda: Édesanyámnak
Reggel óta tanakodtam,
mit mondhatnék Teneked?
Olyan szépet gondoltam ki,
elmondani nem lehet.

Nem találtam szavakat,
még verset sem találtam...
Mindent amit elmondhatnék,
itt van egy szál virágban.


Túri Éva: Édesanyám

Édesanyám vedd a csokrot
s ráadásul ezt a csókot!
Szívem telve szeretettel,
élj sokáig, hogy nevelj fel.
Élj sokáig, számos évig,
boldogságban véges-végig.


Országhegyi Károly: Tündéranyu
Az én szobám egy valódi
mesepalota.
Királyok és királylányok
járnak be oda.

Ha a polcról leveszem a
mesekönyvemet,
néhány perc és én is herceg
vagy király leszek.

Voltam én már szegény ember
legkisebb fia,
voltam gazdag kereskedő
s győztes dalia.

Bejártam már Szindbáddal a
mesék tengerét -
vízbe veszett mellőlük a
sok-sok tengerész.

Egyik este elvarázsolt
egy gonosz banya.
Álmomban mint ronda béka
érkeztem haza.

Azt hittem, hogy így maradok
örökké mint béka,
hisz e varázst csak egy tündér
csókja oldja - néha.

De a tündér megérkezett.
Csókot lehelt rám.
Felébredtem. Ágyam fölött
ott állt anyukám.


Raggamby András: Anyák napjára

Nékünk nincsen kertünk,
Nékünk nincs virágunk,
A virágárusnál
Mi hát sorba állunk.
A perselypénzemből
Bokrétát veszek,
Illatosat mára,
édesanyámnak
Az anyák napjára

Lesz sok pénzem nekem,
Hogyha majd nagy leszek!
Anyukámnak akkor
Szép, nagy kertet veszek:
Hogy a poharába
Minden áldott reggel
Friss virágot tegyen,
S számára minden nap
Anyák napja legyen!


Tasnádi Varga Éva: Édesanyám

Édesanyám, édesanyám szeretlek, mióta élek én,
Te vagy nekem mindig a jóság és a fény.
Te vagy nekem a példa, az akarat.
Szavad zeng a fülembe a zúgó fák alatt.
Te vagy nekem mindig, mióta csak vagyok
a boldog játék, lecke, a fénylő csillagok.
Édesanyám szeretlek és ha felnövök én,
majd meglátod, hogy fiad mit ér.


Eszes Katalin: Virágom

Leszedtem egy virágot,
a szirma sárga volt.
A zöldülő faágon
a cinke így dalolt:
Az illatos virágot
édesanyádnak add.
az illatos virágot
édesanyádnak add!


Tordon Ákos: Anyák napi mondóka

Anyukám, anyukám
Találd ki,
Hogy az én nagy kincsem
ugyan ki.

Ki más is lehetne,
Ha nem Te,
Ültess hát gyorsan az
öledbe.


Radó Lili: Telefonnál

Halló! halló, ki beszél ott?
Ez az anyukám hangja!
Jaj, de jó, hogy telefonálsz,
én vagyok itt! Panka!
Olyan szépen játszogattam
Egész hosszú délután...
Hanem most már gyere, gyere
siess haza anyukám!


Donászy Magda: Édesanyámnak

Te vagy a nap
fenn az égen.
Én kis virág
meseréten.
Ha nem lenne
nap az égen
nem nyílna ki
a virág.
Virág nélkül
de szomorú
lenne ez a
nagy világ.


Ágh István: Virágosat álmodtam

Édesanyám,
virágosat álmodtam,
napraforgó-
virág voltam álmomban.

Édesanyám,
te meg fényes nap voltál,
napkeltétől
napnyugtáig ragyogtál.


Sarkady Sándor: Anyám örömére

Hajnal harmatozik,
Rózsa pirosodik
Május örömére -
hajnal volnék, harmatoznék,
Rózsa volnék, pirosodnék
anyám örömére.


Jancsik Pál: Anyák napjára

Édesanyám, ma már tudom,
mennyit dolgozol érettem,
kicsi vagyok még, de azért
nagy jóságod megértettem.

Néked mindent megköszönni
szavam elég sosem lehet,
engedd meg, hogy szép csöndesen
megcsókoljam dolgos kezed.


Létai Lajos: Édesanyámnak

Ha csak egy virág volna,
Én azt is megkeresném.
ha csak egy csillag gyúlna,
fényét idevezetném.

Ha csak egy madár szólna,
megtanulnék a hangján.
Ami csak szép s jó volna,
édesanyámnak adnám.


Madár János: Édesanyám

Ha napsugár volnék,
arcod fölött
mosolyogna az ég.
Ha fa volnék,
ablakod alá hívnám
a madárkát.
Ha méhecske volnék,
elhoznám néked
a virágok üzenetét.


Létai Lajos: Édesanyámnak

Kezemben a tavasz
első kis virága.
Szívemben a szeretet,
tisztelet és hála.
Ezzel köszöntelek,
édesanyám drága.
Kívánok sok erőt
egész életedre,
kitartást és sikert
a te lépteidre!
Éljen nagyon soká,
édesanyám drága!
Ez az én szívemnek
legfőbb kívánsága.


Ámon Ágnes: Anyák napjára

Ébresztem a napot,
hogy ma szebben keljen,
Édesanyám felett
arany fénye lengjen.

Ébresztem a kertet,
minden fának ágát,
bontsa ki érette
legszebbik virágát.

Ébresztem a rigót,
s a vidám cinegét,
dalolja mindegyik
legújabb énekét.

Ébresztem a szívem,
forróbban dobogjon,
az én Édesanyám
mindig mosolyogjon!




Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése

Kedves hozzászóló

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...