Amikor a blogomat indítottam az volt a célom, hogy betekintést nyújtsak a csoportom életébe, napi munkámba.
Segítséget adjak óvónőknek, akik még kezdők és szükségük van egy kis "mankóra", szülőknek, akik szívesen olvasnak nevelésről, problémákról, megoldási lehetőségekről.

Közben teltek az évek és 40 év után a pályám végéhez értem. A mozgalmas évek után nagy lett a „csend” körülöttem, annak ellenére, hogy továbbra is figyelemmel kísértem az óvodai élet változásait. Akkor határoztam el, hogy folytatom a blog írását és az évek alatt összegyűjtött tapasztalataimat, ötleteket megosztom az érdeklődőkkel.

Örülnék, ha a nézelődés mellett az észrevételeiteket is leírnátok.


Rendszeres olvasók

2014. jún. 23.

Ilyet még nem láttam...


Múltkorában eső után rengeteg csiga volt a járdán. Az ovi előtt, amikor leszálltam a bringámról azt vettem észre, hogy két csiga össze van gabalyodva. Először csak néztem, néztem, hogy mit csinálnak! Le is fényképeztem, aztán a neten utánanéztem a dolognak! A délelőtt folyamán többször megnéztem őket, több óráig ugyanez a látvány fogadott. Ilyen a csiga-szerelem!








A csigák hímnős állatok, a szaporodáshoz két egyed szükséges, akik némi udvarlás és tánc után kölcsönösen megtermékenyítik egymást. Ivarszervük a nyakuk jobb oldalán található, a hosszabbik csápjuk mögött, általában nem is látható, csak udvarláskor tűnik fel, olyan, mint egy kis dudor. Párzás után mindkét csiga a talajba ássa magát és lerakja petéit. Az Achatina fulica faj egyedei akár 100 petét is lerakhatnak egyszerre és ezt 2-4 hetenkét meg tudják ismételni. Ismeretes egy elevenszülő faj is, az Achatina iradeli, melynek egyedei nem petéket raknak, hanem egyszerre 5-22 kiscsigát hoznak a világra.


Forrás: http://oriascsiga.5mp.eu/web.php?a=oriascsiga&o=YG70OEMdZC

 

Köszönöm, hogy leírod a véleményedet!
 

1 megjegyzés:

  1. Nálunk is rengeteg volt a sok eső után...meg is ették az összes új virágpalántámat :(
    Érdekes dolgokat írtál le róluk,köszi!A képek pedig nagyon tetszenek. :)

    VálaszTörlés

Kedves hozzászóló

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...