Rendszeres olvasók

2013. febr. 10.

Grafomotoros fejlesztés


A grafomotoros fejlesztés  a kézügyesség fejlesztését, rajz és íráskészség fejlesztését jelenti. Az oviban is találkozunk olyan gyerekekkel, akik 
  • nem rajzolnak szívesen, 
  • görcsös a ceruzafogásuk,
  • vonalak között nem tudják vezetni a ceruzát, 
  • a nagymozgásuk is összerendezetlen,
  • a téri tájékozódásuk, testséma ismeretük, dominanciájuk bizonytalan.
Számukra az írás elsajátítása nehézséget fog jelenteni, mert az iskolában az írás elsajátításához  szükséges:
  • a szemmozgás tudatos kontrolljának kialakulása (szemfixáció)
  • kialakult testkép (ismerje a saját testét)
  • alak-háttér biztos észlelése (különböző formák minél többféle helyzetben, méretben való észlelése; egészből a részek kiemelése)
  • szem-kéz koordináció (a szem és a kéz összehangolt működése)
  • helyes ceruza fogás
  • gördülékeny vonalvezetés
Náluk először a nagymozgásokat kell fejlesztenünk, mert erre épülnek a finommozgások.

Teendőink:
  • Nagymozgás fejlesztés: járás, csúszás, kúszás, mászás, egyensúlyozás
  •  Szem-kéz, szem-láb, szem-kéz-láb koordináció fejlesztés
  • Térbeli tájékozódás fejlesztése
  • Testrészek ismerete, oldaliság
  • Finommozgás fejlesztés: emberábrázolás, vonaltartás, vágás, hajtogatás.
 Mindig a könnyebbtől haladunk a nehezebb felé:
  •  gyurmázás, ami a kéz, az ujjak izomzatának erősödését segíti, majd az ecset, zsírkréta, ceruza használat
  •  nagy felülettől haladunk a kisebb felé. csomagolópapír, vagy vászon, majd rajzlap, kivágott formák, szélesebb, keskenyebb vonalközök (díszítő munkák).

Internetről összegyűjtött vonalvezetési  feladatokat itt találtok.
 
Köszönöm, hogy leírod a véleményedet!
 

2 megjegyzés:

  1. Bizony nagyon fontos dolgokra hívod fel a figyelmet! Nagyon jól összefoglaltad!!! ( A fényképeket hová küldhetem? )

    VálaszTörlés
  2. Előre is köszi a képeket! naadasi@freemail.hu

    VálaszTörlés

Kedves hozzászóló

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...