Az oldalamon óvodával és az óvodás korú gyermekekkel kapcsolatos dolgokról, valamint a varrott játékok készítéséről olvashatsz. Legszívesebben Waldorf babákat, manókat, bábokat készítek.

Ajánlom az oldalam óvónőknek, akik még kezdők és szükségük van egy kis "mankóra".

Szülőknek, akik szívesen olvasnak nevelésről, problémákról, megoldási lehetőségekről, esetleg saját készítésű játékok varrására vállalkoznának gyermekük fejlődése érdekében.

Örülnék, ha a nézelődés mellett az észrevételeiteket is leírnátok.


Rendszeres olvasók

2012. jan. 28.

Kísérletek vízzel, hóval, jéggel 3.

Nagyon érdekes kísérletet végeztünk a napokban, hópelyhet készítettünk, házilag. Három fogpiszkálót (lehet többet is) összecsomóztunk csillag formában, majd körbevezettük a fonalat. Hasonlított a pókhálóra, de mi most "hópehelynek" neveztük. Talán szerencsésebb lett volna, ha fehér fonalat használunk, viszont így jobban láttuk, hogyan rakódik egyre több kristály a fonalra.
Befőttes üvegbe forró vizet öntöttünk és 2-3 kanál bóraxot oldottunk fel benne - gyógyszertárban kapható. Egy spatulát keresztbe fektettünk az üveg száján és  belógattuk a "csillagot" (ne érjen az üveg oldalához és aljához - minél tovább áll az oldatban, annál vastagabb lesz). Már másnap reggel gyönyörködtünk a látványban. Próbáljátok ki, nagyon egyszerű kísérlet! 



Festéssel is készítettünk hópelyheket, különböző hátterekkel. Közben beszélgettünk a színekről, a hideg és meleg színek hatásáról.




Forrás: Sinkó Andrea: Szórakoztató kísérletek

 

2012. jan. 21.

Kísérletek vízzel, hóval, jéggel 2.


A kompetencia alapú programcsomagban januártól a "VÍZ" időszaka következik. Télen is számtalan lehetőség nyílik a kísérletezésre. Egyszerű törvényszerűségekkel ismerkedhetnek meg a gyerekek pl: a víz halmazállapot változásai, fagyás, olvadás,lecsapódás, mi úszik, lebeg, süllyed a vízben, milyenek a hópelyhek a nagyító alatt stb.
Sajnos felénk még nem volt nagy hó, nem tudtunk még havas játékokat játszani, de a vízzel már több kísérletet végeztünk. Feltöltöttük a homok-víz asztalunkat és kezdődhetett a játék. Megtapasztalták a hideg és meleg víz keveredését, a víz tulajdonságait (színtelen, szagtalan, felveszi az edény formáját), ismerkedtek az űrmértékkel. Most biztos arra gondoltok, hogy úszott az egész csoportszoba! Az idősebbek, akik már az előző években is használták a víz asztalt, jól ismerik a szabályokat: ruhaujj felhúzása, kéztörlés stb. - teljesen szárazak maradtak. A kicsik közül néhányan vizesek lettek, de ők is meg fogják tanulni, hogyan maradjon száraz a ruhájuk.


Nagyítót készítettünk egy pohárra helyezett folpack segítségével. A pohárba egy apró műanyag játékot tettünk, a folpack mélyedésébe vizet öntöttünk. Ezen keresztül nézve nagyobbnak láttuk a a játékot.



Legnagyobb sikere a tavirózsa kísérletnek volt. Először egy sablon segítségével meg kellett rajzolniuk, kivágni és kiszínezni a tavirózsát. Majd a szirmait a középpontba behajtani. Ezután vízre helyezték a tavirózsákat, melyek pillanatok alatt kinyíltak. Hogy miért, hát ebből hosszas vita kerekedett.



Nézzétek meg ti is a virágzást!


Forrás: Szórakoztató kísérletek

2012. jan. 10.

Kompetencia munkaközösség


2011.szeptemberében alakult a "Képességfejlesztő, kompetencia alapú nevelés" munkaközösség, melynek a vezetője lettem. Idáig három összejövetelünk volt. A kompetencia mk. oldalon olyan anyagokat találtok, melyek segíthetik munkátokat, főképp azokét, akik pályázat útján az óvodai programcsomag bevezetésére vállalkoztak.

Kérlek Benneteket, hozzászólásaitokkal jelezzétek, hogy hasznosnak találtátok-e az anyagokat, ill. mire lenne szükségetek.



Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...