Amikor a blogomat indítottam az volt a célom, hogy betekintést nyújtsak a csoportom életébe, napi munkámba.
Segítséget adjak óvónőknek, akik még kezdők és szükségük van egy kis "mankóra", szülőknek, akik szívesen olvasnak nevelésről, problémákról, megoldási lehetőségekről.

Közben teltek az évek és 40 év után a pályám végéhez értem. A mozgalmas évek után nagy lett a „csend” körülöttem, annak ellenére, hogy továbbra is figyelemmel kísértem az óvodai élet változásait. Akkor határoztam el, hogy folytatom a blog írását és az évek alatt összegyűjtött tapasztalataimat, ötleteket megosztom az érdeklődőkkel.

Örülnék, ha a nézelődés mellett az észrevételeiteket is leírnátok.


Rendszeres olvasók

2012. aug. 9.

Közeledik.....

Igaz, hogy a naptár szerint még csak augusztus eleje van, de én már a szeptembert tervezgetem. A szabadságomból van még három nap, aztán számomra elkezdődik az új tanév. 
Ilyenkor annyi minden kavarog a fejemben! Aki óvónő, tudja, hogy temérdek a  teendő ilyenkor, hogy szeptember 1-én egy szép tiszta, otthonos óvoda, mosolygós, jól felkészült óvó néni várja az új kiscsoportosokat és persze a régieket is.
Mióta a csoportunkban a Kompetencia alapú óvodai programcsomag bevezetésre került, próbálkozunk a projektmódszer alkalmazásával, több-kevesebb sikerrel. Ez a módszer számunkra teljesen ismeretlen volt, folyamatosan képezzük magunkat és javítgatjuk a gyakorlati munkánkat. Projektekben dolgozni teljesen más, mint a hagyományos módszerrel. Most a hagyományos anyaggyűjtésünket alakítjuk át projektszerű tervezésre. Nem kis munka! Idén a  kompetencia munkaközösségben is sokat foglalkozunk majd a projektpedagógia elméleti kérdéseivel és a kivitelezés lehetőségeivel.
Mivel tíz kicsi érkezik a csoportunkba foglalkoztat egy könnyen ide-oda tehető kis asztali paraván készítése, mert a báb, csodákra képes a beszoktatás ideje alatt  is. Persze kellenek hozzá új bábok is.
Valamelyik nap a neten paraván keresgélés közben találtam  ezeket a "manó-vár" képeket, valamelyik fórumon: 


Milyen jó lenne nekünk is az építkezéshez, imádnák a gyerekek! Talán, majd az ezermester karbantartónk csinál egyet!!! Csak anyagot kellene szereznünk.

Névnapi és szülinapos ajándékok készítéséhez  még ötletem nincs, de majd kipattan a szikra. Kivágásra vár egy halom jel, hogy mindenki tudja, mit hová tegyen. Rend a lelke mindennek!

Egy szó, mint száz, nem fogunk unatkozni a következő hetekben.
 

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése

Kedves hozzászóló

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...