Amikor a blogomat indítottam az volt a célom, hogy betekintést nyújtsak a csoportom életébe, napi munkámba.
Segítséget adjak óvónőknek, akik még kezdők és szükségük van egy kis "mankóra", szülőknek, akik szívesen olvasnak nevelésről, problémákról, megoldási lehetőségekről.

Közben teltek az évek és 40 év után a pályám végéhez értem. A mozgalmas évek után nagy lett a „csend” körülöttem, annak ellenére, hogy továbbra is figyelemmel kísértem az óvodai élet változásait. Akkor határoztam el, hogy folytatom a blog írását és az évek alatt összegyűjtött tapasztalataimat, ötleteket megosztom az érdeklődőkkel.

Örülnék, ha a nézelődés mellett az észrevételeiteket is leírnátok.


Rendszeres olvasók

2012. ápr. 1.

Nyúlfarknyi verses mesék húsvétra



Bódi Irén: Mese a piros tojásról

Tapsifüles korán ébredt,
tojásért a tanyára ment.
- Hogy a tojás, mi az ára? - 
érdeklődött hamarjába'.

- Ma a tojás nem eladó,
rajta ül már a tyúkanyó! -
válaszolt a gazdaasszony
kissé erélyesebb hangon.

Szomorú lett Tapsifüles,
hímes tojás most miből lesz?
- Ne búsulj - szólt a kakas - ,
holnap reggel talán kaphatsz!

- Az már késő, holnap húsvét,
nem késhet a hímes ezért!
A faluban kidobolták:
ma a tojást ingyen adják.

Meghallotta ezt a füles,
odaszaladt ő is rögvest.
Kapott is egy nagy kosárral,
festett tojást családjával.

Sárgát, lilát, zöldet, kéket,
de a legszebb a piros lett.
Mindannyian gyönyörködtek:
ebből fessünk inkább többet!

Nyúlgyerekek szétosztották,
bokrok alját telerakták.
Tetszett a sok piros tojás,
így maradt meg ez a szokás.


Pákozdi Gabriella: Nyuszimese húsvét előtt

Sürög-forog nyuszinépség,
tojást fest a banda:
Siessünk, hogy mindennel kész
legyünk a nagy napra!

Nyuszi bátyó vizet forral,
Nyuszi hugi rakja
mind a sápadt tojásokat
bele a lábasba.

Nyuszi papa kiszedi, ha
megfőtt a sárgája,
Nyuszi mama mintát pingál
a tojás hasára.

Nyuszi anyó friss, zöld fűvel
kosarakat bélel,
hímes tojás abba kerül,
ha megszáradt - éjjel.

Nyuszi apó, ahogy eljön
a húsvéti hajnal,
minden kertbe belopózik
a kiskosarakkal.

Ablak alá vagy bokorba
betesz egyet csendben.
- Fuss csak, nézd meg
hátha itt járt,
amíg én meséltem!

Forrás: Ünnepek és hétköznapok az óvodában



Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése

Kedves hozzászóló

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...