Az oldalamon óvodával és az óvodás korú gyermekekkel kapcsolatos dolgokról, valamint a varrott játékok készítéséről olvashatsz. Legszívesebben Waldorf babákat, manókat, bábokat készítek.

Ajánlom az oldalam óvónőknek, akik még kezdők és szükségük van egy kis "mankóra".

Szülőknek, akik szívesen olvasnak nevelésről, problémákról, megoldási lehetőségekről, esetleg saját készítésű játékok varrására vállalkoznának gyermekük fejlődése érdekében.

Örülnék, ha a nézelődés mellett az észrevételeiteket is leírnátok.


Rendszeres olvasók

2012. márc. 15.

Négyzetrács


A számlétra mellett a nagyméretű négyzetrácsot is sokféleképpen használjuk a csoportban:

Egyszerű társasjáték

  • Az egyik kereszttől a másikig hullámvonalban kell eljutni (nagyobbaknak). Ahányat dob a dobókockával a játékos, annyit lép.
  • Vagy, csak a külső négyzetsoron haladunk (kicsiknek).

Matematikai játékok

Ugorj a számokra! (számlálás)
Számképeket rajzolunk a négyzetekbe. Az egymás utáni számképek viszonylag közel legyenek egymáshoz! A gyermekeknek a számok sorrendjének megfelelően kell ugrálni a mezőkben: 1,2, 3 stb. Lehet konkrét számokra is ugráltatni őket. Ügyesebb nagyoknak arra kell ugrani, ami egy számfeladatban az eredmény pl: Mennyi 2+5? A 7-re kell ugrani.

Kincskereső (téri tájékozódás, irányok)
5X5-ös négyzetháló és egy díszes doboz szükséges a játékhoz. Ketten játszhatják, az egyik a kincset keresi, a másik irányítja a megtalálásban. Az irányító elhelyezi a kincset az egyik négyzetben és kijelöli az induló négyzetet, majd irányítani kezd: "Kettőt lépj előre! egyet lépj balra!.....Végül a kincskereső elér a kincshez.

Vadász és nyulak (téri irányok, névutók használata)
A négyzetháló közepén egy zsámolyon helyezkedik el a vadász. A nyuszik szaladgálnak. Az óvónő jelzésére a vadász lejön a magaslesről, kergeti a nyulakat. Akit megérint, bekerül valamelyik ketrecbe (négyzetbe). Ha a ketrecek megteltek, a vadász leül a zsámolyra és őrzi a zsákmányt, közben szunyókál. A többiek kiszabadítják a nyuszikat. Egy-egy jelentkező elmondja, melyik nyuszit szabadítja ki, meghatározza a helyét. Pl: kiszabadítom azt a nyuszit, amelyik a vadász előtt van, ... a vadász mögött,...tőle jobbra...stb. Oda is megy, megfogja a kezét és elviszi. Ha a nyuszik kiszabadultak, a vadász másik vadászt választ és újra kezdődik a játék.

Forrás: Lukács Józsefné-Ferencz Éva: A játék nem csak játék!?
 

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése

Kedves hozzászóló

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...