Amikor a blogomat indítottam az volt a célom, hogy betekintést nyújtsak a csoportom életébe, napi munkámba.
Segítséget adjak óvónőknek, akik még kezdők és szükségük van egy kis "mankóra", szülőknek, akik szívesen olvasnak nevelésről, problémákról, megoldási lehetőségekről.

Közben teltek az évek és 40 év után a pályám végéhez értem. A mozgalmas évek után nagy lett a „csend” körülöttem, annak ellenére, hogy továbbra is figyelemmel kísértem az óvodai élet változásait. Akkor határoztam el, hogy folytatom a blog írását és az évek alatt összegyűjtött tapasztalataimat, ötleteket megosztom az érdeklődőkkel.

Örülnék, ha a nézelődés mellett az észrevételeiteket is leírnátok.


Rendszeres olvasók

2011. ápr. 2.

Kísérlet


A különféle kísérleteket nagyon élvezik a gyerekek a csoportomban. A minap az egyik kisfiú izgatottan érkezett az óvodába.
"Tudok egy kísérletet!" - mondta. Persze azonnal kipróbáltuk! (Azóta is sűrűn játsszák a gyerekek)
Nagyon szellemes, ajakmozgást segítő kísérlet, játék. Én nem ismertem! Csak egy meggyújtott gyertya kell hozzá, na és öt játékos.

Ferde szájú család

A ferde szájú család egész nap dolgozott, a nagypapa, a nagymama, a fiú unoka, a kislány unoka. Estére el is fáradtak, készülődtek a lefekvéshez. Előtte azonban el kellet fújni a gyertyát. Legelőször a nagypapa próbálkozott: a felső ajkát előre tolva fújt,
a nagymama az alsó ajkát  előre tolva fújt,
a fiú unoka jobb oldalra húzott ajkakkal fújt, 
a lány unoka balra húzott ajkakkal fújt.
Egyiknek sem sikerült. Akkor áthívták a szomszédot, aki ajkait csücsörítve elfújta a gyertyát.

Hát, nem aranyos?

2 megjegyzés:

  1. Szia! Igazából a történet vége az, hogy a szomszéd megnyálazza a mutató és hüvelykujját és e két ujjával összecsippentve a kanócot oltja el a gyertyát.
    De ezt ovisoknak még nem kell tudniuk.

    Biztosan édesek lehettek egész nap "szájhúzgálva".

    VálaszTörlés
  2. Köszönöm, de erről tényleg jobb, ha nem tudnak a gyerekek!

    VálaszTörlés

Kedves hozzászóló

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...