Amikor a blogomat indítottam az volt a célom, hogy betekintést nyújtsak a csoportom életébe, napi munkámba.
Segítséget adjak óvónőknek, akik még kezdők és szükségük van egy kis "mankóra", szülőknek, akik szívesen olvasnak nevelésről, problémákról, megoldási lehetőségekről.

Közben teltek az évek és 40 év után a pályám végéhez értem. A mozgalmas évek után nagy lett a „csend” körülöttem, annak ellenére, hogy továbbra is figyelemmel kísértem az óvodai élet változásait. Akkor határoztam el, hogy folytatom a blog írását és az évek alatt összegyűjtött tapasztalataimat, ötleteket megosztom az érdeklődőkkel.

Örülnék, ha a nézelődés mellett az észrevételeiteket is leírnátok.


Rendszeres olvasók

2010. szept. 14.

Papírsárkány

A kompetenciában július, augusztus és szeptember a levegővel kapcsolatos ismeretek, tapasztalatok megszerzésének  hónapjai. Ezen héten a levegő mozgásával, a légi közlekedési eszközökkel foglalkozunk.
Ma a nagyokkal, akik még igazából csak középsősök papírsárkányt készítettünk. Örömmel tevékenykedtek és még nagyobb örömmel próbálták ki az udvaron a sárkányeregetést. (Sajnos teljesen szélcsendes idő volt ma.)



Témahetünk így alakul:

(Jelölések: zöld: Tématerv-javaslatokból átvett; fekete: HOP; Gy: saját gyűjtemény; Ki: kiscsoport; N: nagycsoport)

Külső világ tevékeny megismerése
Zenei nevelés – Zenevarázs

- Fújja a szél a fákat (m)
- Kiszáradt a diófa
- Lipem lopom
Egyenletes lüktetés koppantás, taps.

Zenevarázs
Kendőtánc 2.43.o.
Élő-élettelen környezet
Matematika

- A levegő mozgásai L.5.Ki.
A  levegő mozgatja a gyertyalángot, a virágokat, fákat .
A levegő mozgásának erőssége: fuvallat, szellő, szél, orkán.
- A felhők fajtái: gomolyfelhő, párnafelhő, fátyolfelhő, sűrű esőfelhő

- Légi közlekedés N.
Ki utazott repülővel nyaralni?
Légi közlekedési eszközök: repülő, vitorlázó repülő, helikopter, űrhajó..

- Számosság megállapítása. Több, kevesebb Ki.

- Sárkányok a szélben L.4.N

Vizuális nevelés

- Szalagos pálca készítése L.5.Ki.

- Papírsárkány készítés N.

- Szélcsengő készítése L.4.N.
Képességfejlesztés, attitűdök
- A levegő mozgásának látással és tapintással történő megtapasztalása.
- Téri irányok megtapasztalása.
- Új szavak megismerése.
-  Ellentét párok: fel, le, széllel szemben, hátszéllel stb.
- Vizuális percepció, gondolkodás fejlesztés


Irodalmi nevelés

 - Kányádi Sándor: Zivatar Ki.

- Szabó Lőrinc: A szél meg a nap L.4.N.


Testnevelés

- Egyszerű labdatechnikai elemek gyakorlása
- Nekifutásból magasugrás
- Csúszás hason fekvésben padon
J. Tyúkanyó és kiscsibék
Sorverseny
Játék, tevékenységek

- Kísérlet: Hogyan lehet lebegtetni a pingponglabdát?
- Papír, pingponglabda fújása szívószállal.
- Séták alkalmával és az udvaron megfigyeljük a szél és a felhők mozgását.
- Szélcsengő, pillangó, szalagos pálca készítés.
- Játék ejtőernyővel
- Szappanbuborék fújás
- „Esőjáték” (ötlettár)
-  Névszólító
- Ki nincs velünk?
- Dobókocka játék (mat.j.)
- Találós kérdések
Pek-torna

- Finommozgás:
Kagyló válogatás

- Alapgyak:
Sorba felálltok..
J.Repülők

- Nagylabda gyak. Gördülés előre, hátra
J. Körbe-körbe

Lábtorna: Gy.1.
J. Terpesz fogó









Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése

Kedves hozzászóló

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...