Rendszeres olvasók

2018. szept. 2.

A katicabogár elveszett pöttyei - asztali paravánnal



Nem igazán őszi mese, inkább tavaszi. Nekem nagyon megtetszett, így bábok is készültek hozzá.

Paulovkin Boglárka nyomán : A katicabogár elveszett pöttyei
( dramatizált változat )

Egyszer volt, hol nem volt egy katicabogárka.
Nagyon büszke volt piros szárnyaira és hét szép fekete pöttyére. Szeretett a tó felett repkedni, ahol jól láthatta magát a víztükörben.
- Oh, milyen szép vagyok! - kiáltotta vidáman
A tó hullámain megcsillant a napsugár. Körülötte hatalmas nád zöldellt. Katicának egyszer csak csúszdázni támad kedve. Ráült egy nádlevélre.
- Jaaaaj! – kiabált a katica. A levél megbillent és a katica belebukfencezett a vízbe.
Éppen arra úszott a Ponty. Ahogy a nádlevelek között megpillantotta a piros katica szárnyakat rögtön kitalálta mi történt.
-          Szegényke! Megpróbálok segíteni rajta.- gondolta
A Ponty olyan gyorsan úszott, ahogy csak bírt. Tudta, ha baj van, minden pillanat számít. Az orrán egyensúlyozva kiemelte Katicát a vízből.Katica szerencsésen megmenekült
- Köszönöm, hogy segítettél kedves ponty. Megmentettél!-  köszönte meg udvariasan a katica.De jajj! a pöttyei! A katicabogát hét pöttye!
- Hová tűntek?- szomorkodott
- Pöttyök nélkül nem is vagyok igazi Katica, csak egy kis piros bogár.
- Ne búsulj!- vigasztalta a Ponty.
- Szólok a többieknek, és megkeressük az elveszett pöttyeidet.
Lassacskán egyre több vízi állat vette körül a síró-rívó katicát.
- Gyerünk, ne késlekedjünk!- adta ki a jelszót a Béka. – Irány a tó mélye! Küldetés: megtalálni a tó mélyén rejtőzködő katicapöttyöket!
Nem is csoda, hogy ő volt az első,aki felbukkant a vízből.
- Tessék, Katica- nyújtotta diadalmas ábrázattal a pöttyöt Katica felé.
- Nagyon köszönöm, kedves Béka!
Így Katicának egy pöttye újra meg volt.
Katica visszatette legfelső pöttyét a helyére, és egy nádlevél széléről izgatottan kémlelte a tavat.
Két fürge molnárka érkezett.
- Én érek oda gyorsabban!
- Én adom oda először neki.
- Az enyémnek fog jobban örülni!
De aztán pont egyszerre értek oda, és Katica mind a két pöttynek pont ugyanannyira örült. Így már három pöttye volt.
A béka újabb segítőtársakat keresett. A víziboglárkák között talált rá a mindig vidám Vízipókra.–Kedves Vízipók , kérlek segíts megtalálni a katica pöttyeit! – kérte a béka.  A Vízipók csinos légnadrágjában azonnal lemerült a pöttyöket keresni és sok-sok éles szemének köszönhetően hamarosan vissza is tért egy újabbal.
- Tessék, itt a negyedik!
Így már katicának négy pöttye volt.
- Vízisikló, kedves vízisikló, kérlek add vissza azt a pöttyöt, amit a szádban viszel-kiáltott fel hirtelen a Katica. A félelmetes vízisikló pont az ő levele alatt úszott el gyors kígyózó mozdulattal. És a szájában egy pöttyöt tartott.
- Tudod én vesztettem el előbb,amikor a vízbe pottyantam –tette hozzá a Katica pironkodva.
- Tudom, tudom. Neked hoztam. Nem akarom megenni. - mondta a vízisikló, aki annyira nem is volt félelmetes.
Katicának így már öt pöttye van.
- Háp, háp, most rajtam a sor ! És a vadkacsa egyetlen víz alatt bukással egy újabb katicapöttyöt halászott ki. A Katicának így már hat pöttye volt.
- Egy, kettő, három, négy, öt, hat - számlálgatta pöttyeit a Katica.-Ugyan hol lehet a hetedik?
- Megnézem, vajon hol rejtőzhet az utolsó petty. – és a Béka még egyszer a vízbe vetette magát. – Már látom, a vénséges vén Harcsa szorongatja bajszai között, aki igencsak goromba hal hírében állt.-
- Sebaj, azért megpróbálom – gondolta a Béka.
- Harcsa add nekem a pöttyöt!
- Minek az neked! Nem adom!
– Nem félsz, hogy megharaplak?
- Nem félek – mondta remegő hangon a Béka.– A pötty a Katicáé! Szüksége van rá!- Megnézem én magamnak azt a Katicát – mormogta a Harcsa és felúszott a víz tetejére.- Hm, aranyos kedves arca van , szép piros szárnyai ,  tetszik nekem ez Katica- vette szemügyre a Katicalányt. - Talán igaza van a Békának! Ugyan mihez is kezdenék én ezzel a pöttyel?           - Tessék visszaadom a pöttyöd, olyan kedves bogárka vagy.
- Hála nektek megvan az összes pöttyöm! Mind a hét!- lelkendezett a Katica és a víz tükrében megcsodálta  pöttyös szárnyait.
Esteledett, eljött a búcsúzás ideje.
- Köszönöm, amit értem tettetek, sohasem fogom elfelejteni. - Viszontlátásra barátaim!
A  katica elköszönt az új barátaitól és ezután is boldogan  élt.

 



Szereplők:
 Katica, ponty, béka, molnárka, vízipók, vízisikló, vadkacsa, harcsa

 

A paraván alapja és háttere:



Köszönöm, hogy leírod a véleményedet!
 

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése

Kedves hozzászóló

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...