Az oldalamon óvodával és az óvodás korú gyermekekkel kapcsolatos dolgokról, valamint a varrott játékok készítéséről olvashatsz. Legszívesebben Waldorf babákat, manókat, bábokat készítek.

Ajánlom az oldalam óvónőknek, akik még kezdők és szükségük van egy kis "mankóra".

Szülőknek, akik szívesen olvasnak nevelésről, problémákról, megoldási lehetőségekről, esetleg saját készítésű játékok varrására vállalkoznának gyermekük fejlődése érdekében.

Örülnék, ha a nézelődés mellett az észrevételeiteket is leírnátok.


Rendszeres olvasók

2010. febr. 1.

Nem vesztem el, csak....



Nagyon el voltam foglalva az utóbbi másfél hónapban, nem jutott időm az írásra. Óvodánk a TÁMOP 3.1.4./08./2 Kompetencia alapú oktatás, egyenlő hozzáférés - Innovatív intézményekben pályázaton 100%-os vissza nem térítendő támogatást nyert a kompetencia alapú oktatás bevezetésére és alkalmazására két csoportban.

Ennek feltétele 4x30 órás tanfolyamon való részvétel, melyek decemberben és januárban voltak. A tanfolyamok többsége érdekes és hasznos volt. A programcsomag bevezetéséhez nagyon sok önképzésre, írásbeli munkára volt és van szükség, ami elég időigényes. Persze megéri, mert így talán még többet tehetünk a gyerekekért.

Legelőször a kompetencia fogalmával kellett megismerkednünk, ami az ismeret, képesség, attitűd egymástól el nem választható egységét jelenti. A kompetencia fejlesztés célja, hogy az ismeretközpontú oktatásról a kompetenciára, az ismeret, képesség, attitűd hármas egységére helyezi a hangsúlyt. Ez a felfogás az óvodai neveléstől nem áll távol, hiszen idáig sem csak az ismeretnyújtás volt a cél, hanem a teljes személyiség fejlesztése.

Számunkra teljesen új volt a projekt módszer alkalmazása. Ebben a témában otthonosan mozogtak azok a kollégák, akik a "Lépésről, lépésre", ill. "Waldorf" programmal dolgoznak. "A projektek olyan komplex feladatok, melyek középpontjában egy gyakorlati probléma áll. A feladat nem egyszerűen a probléma megoldása, hanem a lehető legtöbb vonatkozásának feltárása, így a témát a gyerekek széles körű összefüggésben dolgozzák fel. A projekt módszer a gyermek érdeklődésére, a pedagógus és a gyermek közös tevékenységére épülő módszer. A tevékenységekben integrálódik a képességfejlesztés, rendeződnek a műveltségtartalmak, ismeretek." (Körmöci Katalin)

Kicsit "át kellett állítanunk a gondolkodásunkat" tervezésnél, mert a programcsomag a témákat a négy őselem köré csoportosítja (tűz, víz, levegő, Föld). Mi pedig idáig évszakokban gondolkodtunk.

Az én tapasztalataim idáig pozitívak. A gyerekek sokkal érdeklődőbbek, szívesen vesznek részt a kísérletekben, az újfajta tevékenységekben. S ami a lényeg, kényszer nélkül, jó kedvvel egyre több ismerethez jutnak.

Ha esetleg valakit bővebben érdekel a programcsomag bevezetése cserélhetünk tapasztalatokat!

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése

Kedves hozzászóló

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...