Ebben az évben a "Tök jó héten" én voltam a délelőttös, úgyhogy részletesen be tudok számolni a napi történésekről.
Már az előző héten kértük a szülőket, hogy hozzanak különféle zöldségeket, különböző méretű és formájú tököket és kapcsolódjanak be a következő hétre tervezett tevékenységekbe. A hét végére egy kosárnyi zöldség gyűlt össze.
Hétfőn a legelső teendőnk a projektfal elkészítése volt, melyet a szokott, jól látható helyre ki is tettünk.
Megbeszéltük:
- Ez a hét a "Tök jó hét" lesz, zöldségekkel ismerkedünk, főképp a tökkel. A nagycsoportosoknak már kellemes emlékeik voltak ezzel kapcsolatban, sok tavalyi élményt fel is idéztünk.
- Egy kisfiú megrajzolta a tököt, a többiek pedig zöldségeket ábrázoló képeket ragasztottak fel, amit egy régi könyvből vágtunk ki. Megneveztük őket, felsoroltuk a jellemzőiket. Mindenki elmondhatta személyes élményeit is. Természetesen a gyermekek feladata lesz, hogy a hét folyamán minél több képet gyűjtsenek és ragasszanak fel a falra. Néhányan őszi fát rajzoltak, hiszen a beszélgetés során az évszakkal kapcsolatos dolgok is szóba kerültek.
- Miután elkészültünk, a szülők által hozott zöldségeket helyeztük el az élősarokban. Megtapogattuk, megszagoltuk, méricskéltük (súly, méret) őket. A nyersen fogyaszthatókat feldaraboltunk, megkóstoltuk. A karfiolt és a brokkolit rózsáira szedtük, megmostuk, lábosba raktuk és a konyhában feltettük főni. Délben pedig megettük.
- A délelőtt során lehetőségünk volt még a tökök megszámlálására, összehasonlítására (méret, szín, forma, fajta). A rakosgatás végén elmondtam az "Elment Péter tököt venni" versikét. Néhány nap múlva már biztosan önállóan el tudják mondani ezt a rövid kis verset a legkisebbek is.
Úgy gondolom, tartalmasan telt el az első projekt napunk.
Nincsenek megjegyzések:
Megjegyzés küldése
Kedves hozzászóló