Oldalak

2009. ápr. 2.

Iskolaérett a gyermekem?





Az iskolára való alkalmasságot az iskolaérettségi vizsgálat hivatott eldönteni. Az óvodákban ősszel elvégzik ezeket a vizsgálatokat, melyek feltárják a gyermekek fejlettségét azokon a területeken, melyeknek az iskolai munka szempontjából elsődleges jelentőségük van.
Amelyik gyermeknél hiányosságot tapasztalnak, javasolják a fejlesztő foglalkozásokon való részvételt.
Ajánlom minden érintett szülőnek, hogy éljen ezzel a lehetőséggel!
Tanköteles az a gyermek, aki az adott évben, május 31-ig betölti a hatodik életévét.


Az iskolaérettség komplex jellegű, több tényezőből tevődik össze.

Vegyük sorra, melyek ezek!

1.) Megfelelő testi fejlettség és egészségi állapot

Ez magában foglalja:
  • a gyermek életkorának megfelelő fejlettséget (testsúly, magasság)
  • a mozgásszervek statikai funkciók, az idegrendszer, a látás, hallás épségét és a beszéd érthetőségét (a hangok ejtésének tisztaságát)
  • a megfelelő egészségi állapotot
  • teherbíró képességet.

2.) Akaratlagos figyelemre (koncentrációra) való képesség és megfigyelőképesség

Ez tárgyak, jelenségek fontosabb jegyeinek megfigyelésére való képességet jelent.


3.) Megbízható emlékezet


A gyermeknek képesnek kell lennie:
  • ismeretlen fogalmat nem tartalmazó egyszerű bővített, vagy összetett mondat pontos visszaadására hallás után,
  • hallott rövid mesék, történetek szándékos megjegyzésére és a lényegesebb mozzanatok, cselekmények, kérdések alapján történő felidézésére.

4.) A gondolkodás életkornak megfelelő fejlettsége


Ennek összetevői:
  • a lényeglátás bizonyos fejlettségét,
  • annak felismerését, hogy az egész részekből áll és részekre bontható (analitikus-szintetikus gondolkodás)
  • az elemi fogalmak (mennyiségfogalom), ítéletek és következtetések alkotására való képességet,
  • a dolgok, jelenségek közötti elemi összefüggések felismerésére való képességet (differenciáló, viszonyítási képesség, ok-okozati összefüggések felismerése)
  • az életkornak megfelelő szóbeli kifejezőképességet,
  • a tervezés képességét az életkornak megfelelő szinten.

5.) A tanuláshoz szükséges tapasztalatok, alapismeretek és gyakorlati készségek


Ennek összetevői:
  • a természeti és társadalmi környezetre vonatkozó tapasztalatok, alapismeretek (tájékozottság),
  • ábrázolókészség (utánzás útján és önállóan),
  • megfelelő kézügyesség és mozgásbeli fejlettség (ceruza fogás)
  • a mozgások célnak megfelelő irányítása (vonalvezetés, különböző munkaeszközök használata: olló, kés stb.)

6.) Munkára érettség

Ide tartozik:
  • a tanulékonyság, a feladatok életkorra jellemző (átlagos) időn belül történő felfogása,
  • a feladattudat,
  • a feladattartás (monotónia-tűrés)
  • legalább átlagos munkatempó,
  • önálló munka végzésére való képesség.

7.) Szociális magatartás fejlettsége

Következők:
  • a közösség igénye és az abban való beilleszkedés készsége,
  • szabálytudat,
  • kapcsolatfelvételi és együttműködési készség a pedagógussal és a társakkal,
  • a felnőtt irányításának elfogadása, képesség a közösségben végzett munkára,
  • érzelmi kiegyensúlyozottság

Ezeknek az oldalaknak az átböngészése hasznos lehet:

www.mimi.hu
www.csaladnet.hu
www.hoxa.hu
www.pihgy.hu
www.vital.hu
www.tudatosszulo.hu














4 megjegyzés:

  1. Nagyon szép az oldal! Gratulálok.
    Roni.

    VálaszTörlés
  2. Köszönöm, Roni!

    VálaszTörlés
  3. 創意行銷網頁優質設計 SO HOT!找流量王編輯
    精采台中時尚精美網頁設計最nice選擇,雲端時尚精美資訊科技系統位於台北給您優質網頁時尚設計hot推薦, 提昇您網站關鍵字排名在第一頁,另有多款主動性自動廣告貼文廣告軟體協助您業務推廣行銷,歡迎來電本網頁部門設計 資訊設計業務部張經理0928-968661
    http://www.yahoo899.com/

    VálaszTörlés
  4. 創意行銷網頁優質設計 SO HOT!找流量王編輯
    精采台中時尚精美網頁設計最nice選擇,雲端時尚精美資訊科技系統位於台北給您優質網頁時尚設計hot推薦, 提昇您網站關鍵字排名在第一頁,另有多款主動性自動廣告貼文廣告軟體協助您業務推廣行銷,歡迎來電本網頁部門設計 資訊設計業務部張經理0928-968661
    http://www.yahoo899.com/

    VálaszTörlés

Kedves hozzászóló