A grafomotoros fejlesztés a kézügyesség fejlesztését, rajz és íráskészség fejlesztését jelenti. Az oviban is találkozunk olyan gyerekekkel, akik
- nem rajzolnak szívesen,
- görcsös a ceruzafogásuk,
- vonalak között nem tudják vezetni a ceruzát,
- a nagymozgásuk is összerendezetlen,
- a téri tájékozódásuk, testséma ismeretük, dominanciájuk bizonytalan.
Számukra az írás elsajátítása nehézséget fog jelenteni, mert az iskolában az írás elsajátításához szükséges:
- a szemmozgás tudatos kontrolljának kialakulása (szemfixáció)
- kialakult testkép (ismerje a saját testét)
- alak-háttér biztos észlelése (különböző formák minél többféle helyzetben, méretben való észlelése; egészből a részek kiemelése)
- szem-kéz koordináció (a szem és a kéz összehangolt működése)
- helyes ceruza fogás
- gördülékeny vonalvezetés
Náluk először a nagymozgásokat kell fejlesztenünk, mert erre épülnek a finommozgások.
Teendőink:
- Nagymozgás fejlesztés: járás, csúszás, kúszás, mászás, egyensúlyozás
- Szem-kéz, szem-láb, szem-kéz-láb koordináció fejlesztés
- Térbeli tájékozódás fejlesztése
- Testrészek ismerete, oldaliság
- Finommozgás fejlesztés: emberábrázolás, vonaltartás, vágás, hajtogatás.
- gyurmázás, ami a kéz, az ujjak izomzatának erősödését segíti, majd az ecset, zsírkréta, ceruza használat
- nagy felülettől haladunk a kisebb felé. csomagolópapír, vagy vászon, majd rajzlap, kivágott formák, szélesebb, keskenyebb vonalközök (díszítő munkák).
Bizony nagyon fontos dolgokra hívod fel a figyelmet! Nagyon jól összefoglaltad!!! ( A fényképeket hová küldhetem? )
VálaszTörlésElőre is köszi a képeket! naadasi@freemail.hu
VálaszTörlés