Oldalak

2013. febr. 19.

Farsang - díszítés


Hétfőre javult a helyzet, néhány gyermek meggyógyult, így a létszám 15-re emelkedett.
Folytattuk a díszítést a folyosón és a csoportszobában. Itthoni pakolgatás közben a kezembe akadt egy zacskó, telis-tele filteres teás zacskókkal. Lehet, hogy már kóros, amit én csinálok, mert semmit nem dobok ki (doboz, zacskó, papírhengerek...), talán jó lesz valamire barkácsoláshoz, játékhoz. A holmik pedig csak gyűlnek, gyűlnek és gyűlnek.....

A filteres zacskókat most eltüntettük, apró kis bohóc ujjbábok készültek belőlük. Nagyon egyszerű, hamar elkészült, a gyerekek hamar használatba vették, verseléshez és énekléshez, na és díszítéshez.
A tasakra kör formát ragasztottunk, megrajzoltuk az arcot, krepp papírból  apró golyókat gömbölyítettünk (finommotorika), amit az arc köré ragasztottunk. A tasak oldalát tűzőgéppel megerősítettük - pillanatok alatt elkészült és kezdődhetett a játék.





Hajtogatással is készültek bohócok. (Nem saját, ötlet innen) Na, ez már "nehezebb dió volt", de a nagyok megbirkóztak vele. Mi újságpapírból készítettük, jó színes!




Egy nagyon ügyes kezű kisfiú vastag kartonból készített egy óriás bohócot, ami előkelő helyre került a csoportban.




Most már teljes díszben várjuk a nagy mulatság napját.


Köszönöm, hogy leírod a véleményedet!

2013. febr. 17.

Találós kérdések (vadon élő állatok) 2.


 Igen fenn hordja a fejét,
eléri a fák levelét.
Mond meg gyorsan a nevét!
(zsiráf)

Pálmalevelet eszem,
mert a nyakam hosszú
nekem.
(zsiráf)

Ormányom és agyaram
van,
találd ki a nevem hamar.
(elefánt)

Négy oszlopos lábán
ballag,
Ráncos bőre szürke,
vastag.
Lapátfülét billegeti,
Az ormányát meglengeti.
(elefánt)

Olyan vagyok, mint egy 
macska,
csakhogy félelmetes fajta.
Bundám csíkos, fogam 
hegyes,
harapásom rettenetes.
(tigris)

Egész nap a fűben hever
az állatok nagy királya.
Felesége jár vadászni,
s zsákmányából megkínálja.
(oroszlán)

Olyan vagyok, mint a ló,
csíkos ruhám, bugyogóm.
(zebra)

Nem jár soha más ruhában
Csak csíkos pizsamában.
(zebra)

Ez az állat mókás nagyon,
Csimpaszkodik a rácsokon.
Himbálódzik, onnan néz
szét,
Mellén cipeli a kölykét.
(majom)

Fáról fára ugrál,
kedvence a banán.
Kihez is hasonlít?
Talán rád?
(majom)

Elbírja a hátán a hegyet
Néha kettőt, néha egyet.
(teve)

Hosszú az utam,
messzire megyek,
dombos hátamon 
terhet cipelek.
(teve)

Erszénye van, de nincs 
pénze,
Fiát hordja az erszényben.
(kenguru)

Más vagyonom nincs 
nékem.
Bevallom én, nem szégyen.
Míg ugrálok, kicsi fiam
Ott kuksol az erszényben.
(kenguru)

Szürke, vastag bőrű
vagyok,
orrom felett szarvat
hordok.
(orrszarvú)

Hófehér a bundám,
jégmezőkön járok,
hogyha kedvem tartja,
nagyokat csúszkálok.
Szeretem a halat,
fogok is eleget,
mézet is keresek,
de itt sose lelek.
(jegesmedve)

Északon a jéghegyeken,
Úszva-csúszva halat eszem.
(fóka)

Kinn a parton, mint a 
kacsa, úgy totyogunk sután.
Benn a vízben szélsebesen
úszunk egymás után.
(pingvin)

Köszönöm, hogy leírod a véleményedet!
 

2013. febr. 16.

Betegség

 Ilyen már régen volt! Nagyon lebetegedtünk! Én még nem, de a gyerekek..........! A hétfőn 12-en voltunk, másnap 11-en, péntekre 8-an. Családias volt a hangulat! Folyosót díszítettünk farsangra. Gondolom és remélem, hogy hétfőre már többen meggyógyulnak!





Tavaly készítettünk szaloncukorból füzéreket. Én idén is eltettem a szaloncukor papírokat, a családom gondoskodott a megfelelő mennyiségről, így újabb füzéreket tudtunk készíteni.





Nagyon furcsa ez a kis létszám, nekem és a gyerekeknek is! Csütörtökön farsangozunk, nagyon várjuk a felgyógyulókat!

Köszönöm, hogy leírod a véleményedet!
 

2013. febr. 13.

Találós kérdések (vadon élő állatok) 1.


Vadon a hazája,
van meleg bundája,
lomhán jár és forog,
rossz kedvében gyakran morog.
(medve)

Hegyoldalban dirmeg-dörmög,
a mancsán hosszú körmök,
szereti a málnát, szedret,
örvend, hogyha sokat szedhet.
(medve)

Erdőn oson, völgybe vág,
füle szőrös, foga bárd.
Áldozata számos,
erdei mészáros.
(farkas)

Szép bundája, lompos farka,
vigyázva jár, ravasz fajta.
(róka)

Képe vörös, mint a tűz,
Nyulakat szívesen űz.
Lompos a farka ,
eszes, ő a ...
(róka)

Nyargalok egy seregben,
koronám égbe szökken.
Ki vagyok én?
(szarvas)

Kecses a teste,
sötét a szeme,
szelíd a tekintete.
(őz)

Fürge állat, hogy is hívják?
Ugrál ágról-ágra,
mogyorót gyűjt nagy serényen
a fa odújába.
(mókus)

Vörös bunda, lompos farka,
mégse róka. Mi az?
(mókus)

Mindig ugrál ágról-ágra,
ő az erdők légtornásza,
mire aztán elfáradna,
nyugovóra tér az odújába.
(mókus)

Ezt fejtse meg, aki tudja:
télen fehér, nyáron barna,
füle nagy, de farka kurta. Mi az?
(nyúl)

Rövid farkam, nagy fülem,
káposzta a kedvencem.
Ki vagyok én?
(nyúl)

Egy túrja,
kettő tartja,
kettő vezeti,
kettő hallgatja,
egy hajtja.
(a vaddisznó orra, mellső lábai, hátsó lábai, fülei, farka)

Anyja után futkos,
hátra pedig csíkos.
(vadmalac)

Hátán ezer dárda, 
ki hozzányúl, megjárja.
(sündisznó)

Varrni még senki sem látta,
mégis csupa tű a háta.
(sündisznó)

Nem látok, mégis egész évben ások.
Ki vagyok én?
(vakond)

Kicsi bár, de nagyon fürge,
lenn a lyukban él az...
(ürge)

Büdös, nagyon fekete,
senki nem fér meg vele.
(görény)

Köszönöm, hogy leírod a véleményedet!
 

2013. febr. 12.

Egyszerű pattintós játék


A finommozgást, szem-kéz koordinációt fejleszti ez az egyszerű kis játék.
Delfineket és békákat vágtam ki dekorgumiból, többféle színből, így a színeket is gyakorolhatjuk.


 Kisebb és nagyobb csatokra felragasztottam a kivágott formákat. A játék szabálya: csatt lenyomásával a a békákat és a  delfineket a tóba kell eljuttatni, beleugratni. Úgy gondoltam, hogy a kisebb csatokkal a nagyok, a nagyobb csatokkal a kicsik boldogulnak majd.




Nem így történt, a kicsik nem tudták a csatokat lenyomni, így nem "ugráltak" a békák és a delfinek.
Újabb adag formát vágtam ki és azokat ruhacsipeszre ragasztottam. Így már a kicsik is örömmel kapcsolódtak be a játékba.




Köszönöm, hogy leírod a véleményedet!

2013. febr. 10.

Grafomotoros fejlesztés


A grafomotoros fejlesztés  a kézügyesség fejlesztését, rajz és íráskészség fejlesztését jelenti. Az oviban is találkozunk olyan gyerekekkel, akik 
  • nem rajzolnak szívesen, 
  • görcsös a ceruzafogásuk,
  • vonalak között nem tudják vezetni a ceruzát, 
  • a nagymozgásuk is összerendezetlen,
  • a téri tájékozódásuk, testséma ismeretük, dominanciájuk bizonytalan.
Számukra az írás elsajátítása nehézséget fog jelenteni, mert az iskolában az írás elsajátításához  szükséges:
  • a szemmozgás tudatos kontrolljának kialakulása (szemfixáció)
  • kialakult testkép (ismerje a saját testét)
  • alak-háttér biztos észlelése (különböző formák minél többféle helyzetben, méretben való észlelése; egészből a részek kiemelése)
  • szem-kéz koordináció (a szem és a kéz összehangolt működése)
  • helyes ceruza fogás
  • gördülékeny vonalvezetés
Náluk először a nagymozgásokat kell fejlesztenünk, mert erre épülnek a finommozgások.

Teendőink:
  • Nagymozgás fejlesztés: járás, csúszás, kúszás, mászás, egyensúlyozás
  •  Szem-kéz, szem-láb, szem-kéz-láb koordináció fejlesztés
  • Térbeli tájékozódás fejlesztése
  • Testrészek ismerete, oldaliság
  • Finommozgás fejlesztés: emberábrázolás, vonaltartás, vágás, hajtogatás.
 Mindig a könnyebbtől haladunk a nehezebb felé:
  •  gyurmázás, ami a kéz, az ujjak izomzatának erősödését segíti, majd az ecset, zsírkréta, ceruza használat
  •  nagy felülettől haladunk a kisebb felé. csomagolópapír, vagy vászon, majd rajzlap, kivágott formák, szélesebb, keskenyebb vonalközök (díszítő munkák).

Internetről összegyűjtött vonalvezetési  feladatokat itt találtok.
 
Köszönöm, hogy leírod a véleményedet!
 

2013. febr. 5.

Farsang

 Közeledik a farsang nálunk is . Gyűjtögettem farsangi kifestőket. Köszönet a feltöltőknek!





 ITT még találtok néhányat.


Köszönöm, hogy leírod a véleményedet!