Oldalak

2012. nov. 23.

Időjárás térkép

 Az óvodáskorú gyermekekre nem jellemző, hogy szándékosan meg szeretnének tanulni valamit. Tapasztalataikat spontán tanulás útján szerzik. Ez a tény az óvónőtől tudatos tervező munkát igényel.  Minél több és változatosabb tevékenységi lehetőséget kell biztosítania, olyanokat, amelyek felkeltik a gyermekek érdeklődését. Arra kell törekednie, hogy a tevékenykedés közben a gyermekek szerezzenek minél több tapasztalatot, legyen lehetőségük felfedezésre, önállóan döntésre, alkotásra. Ez biztosítja, hogy szinte észrevétlenül bővülnek ismereteik.

Az időjárás térkép erre a játékos ismeretszerzésre ad lehetőséget. Míg reggelente az óvodába érkeznek, saját testükön tapasztalják, hogy milyen az idő. Ennek megfelelően rakják ki a jeleket (gyurmaragasztóval). Ezt annyira szeretik, hogy soha nem felejtik el. Így, nap, mint nap szóba kerül az őszi időjárás és jellemzői. Már a jelek is, amiket használunk, sok gyermek számára új ismeretet jelentett (köd, dér, zúzmara). Persze a rakosgatás közben a beszélgetések során sok egyéni élmény megbeszélésére is sor kerül.

Egyre kevesebb a levél a fán. Sokszínűek a levelek. Miért hullanak le?

Esik az eső (a felhők fajtái:: esőfelhő, hófelhő, bárányfelhő), fúj a szél (fajtái: szellő, szél, viharos szél, orkán stb.)

Havas eső, jeges eső, dara

Napsütés (süt, de már nem melegít)

Havazás ( hópelyhek nagyító alatt)

Köd
Nem egy különleges lehetőség, de a rakosgatást élvezik a gyerekek.

Köszönöm, hogy leírod a véleményedet!
 

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése

Kedves hozzászóló