Oldalak

2013. aug. 24.

Egy kis újítás....


Hetek óta készülök már a blog felújítására, hogy a sablontervezőt tudjam használni. Pénteken este hozzá is láttam, ezért nem volt elérhető a blogom. Elnézést azoktól, akik kerestek! Még biztosan lesznek apróbb változtatások, de akkor már nem kell korlátoznom a hozzáférést.
Remélem nem veszett el semmi, minden elérhető úgy, mint régen.


Közben elkészültem a blog facebook oldalával is. Oda is szeretettel várlak Benneteket! Ha valami nem működik, oda írhattok!


Köszönöm, hogy leírod a véleményedet!

2013. aug. 22.

Elkészült az új ovi!

 Megtörtént a hivatalos átadás, a kisebb hibák javítása. Rajtunk a sor: takarítás, visszaköltözés a vendég óvodákból. Idő pedig már alig van a szeptemberi kezdésig!

Gyönyörű lett, nekem főképp kívül tetszenek a változások.















Köszönöm, hogy leírod a véleményedet!
 

2013. aug. 21.

Memória játék


Amikor nagycsoportba kerülnek a gyerekek egyre inkább kezdenek érdeklődnek a számok és betűk iránt. Szöveget másolnak, próbálják leírni a nevüket. Bármennyire próbáljuk elterelni a figyelmüket a betűk írásáról,  hajthatatlanok. Nagyon sok vonalvezetéssel kapcsolatos foglalkoztatókönyv jelent már meg, melyek jól előkészítik, segítik  az iskolai írást. Persze ezeket csak akkor használhatjuk, ha már biztosan tájékozódnak térben, síkban, nagyobb és kisebb felületen. Vonalvezetéssel kapcsolatos gyakorlatokat az "Óvodai munkához" oldalon találtok.
A számokat is nagyon sokan felismerek már ebben a korban. Ebben a memória játékban, amit készítettem, összekapcsolhatják a szám képét a pöttyök számával. A pöttyök úgy helyezkednek el, mint a számkártyán. Ha sokat használjuk a számkártyát, a gyerekek már ránézésre tudják a pöttyök számát, az elhelyezkedésük alapján. 
A játék kupakokból készült. Kör alakú dekorgumira rajzoltam a pöttyöket és írtam rá a számokat, majd beragasztottam a kupakokba. Ismert módon lefordítjuk a kupakokat, mindenki nagyon figyel, hogy kb. hová, milyen kupak került. Mindki egyszerre két kupakot fordíthat fel. Ha a pöttyök száma egyezik a számmal, megtalálta a párt. Nagyon jó figyelem fejlesztő játék.






Köszönöm, hogy leírod a véleményedet!
 

2013. aug. 19.

Színek



Egy kis színtant találtam a stilusmentor oldalon. Egyszerű és érthető. 




Az óvodában való ismerkedéshez INNEN tölthettek le játékot.


Köszönöm, hogy leírod a véleményedet!
 

2013. aug. 16.

Számkártya


 A számokkal, mint szavakkal hamar megismerkednek a gyerekek - "Ott szalad egy cica!", "Ketten megyünk moziba". Játék, tevékenykedés közben megismerkednek a környezetükben lévő tárgyakkal, eszközökkel. Felismerik, hogy vannak játékok, bútorok, konyhai eszközök stb. Szétválogatják a játékaikat, külön ültetik a macikat és a babákat (ez már halmazok képzése). Amikor golyókat fűznek úgy, hogy piros és kék nyaklánc lesz belőle, akkor a golyók halmazát szín szerint csoportosítják. Hamar felismerik, hogy miből van sok, ill. kevés. Ezt követi a számlálás - mennyi pontosan a sok és a kevés. A számfogalom kialakulását sokféleképpen segíthetjük. Számláljunk sokat, kössük össze a számlálást játékos tevékenységekkel, mozgással. 

Később, amikor a számlálás már biztosan megy, jöhet egy kis társas játék, amit INNEN letölthettek.

Köszönöm, hogy leírod a véleményedet!
 

2013. aug. 11.

Parányi paraván


Ami igazából nem is paraván, csak egy doboz amit jó élénk színűre festettem. Remélhetőleg felfigyelnek majd rá a legapróbbak, ha megmutatom nekik, mit lehet vele játszani.



A bábozás is játék, amit a gyerekek szabadon választhatnak, akkor játszanak a bábokkal, amikor kedvük van hozzá. Persze a feltételeket biztosítani kell hozzá: paraván, bábok és a legfontosabb a bábos élmény.
Itt is érvényesül az utánzás, az óvónő bábjátéka után a gyerekek is kedvet kapnak a bábozáshoz. 
A piciket még a bábok mozgatása ragadja meg, nem túl lényeges számukra a báb. Az azonban lényeges, hogy könnyen tudják mozgatni a bábokat. Ilyenek lehetnek a síkbábok, fakanál bábok, csutkabábok, amiket könnyen marokra foghatnak és kedvükre mozgathatnak. A kesztyűbáb mozgatására ők még képtelenek. Játékukban nincs történés, még nagyon beszéd sem. Ilyenkor általában csak köszöngetnek a bábokkal. Az sem lényeges számukra, hogy elbújjanak a paraván mögé. A kicsiknél azt figyelhetjük meg, hogy szeretik látni a bábujukat, (nem emelik túl magasra) és a társaikat.
A nagyobbak, középsős kor körül  már kaphatnak méretüknek megfelelő kesztyűbábot. 4-5 éves korban  a bábokkal már verset mondanak, énekelnek, majd eljutnak egy jól ismert mese eljátszásához. Kezdetben csak néhány mondatból áll a mese, kevés a párbeszéd, sokszor leállnak, megbeszélni valamit, egymás szerepébe beleszólnak ("nem azt mondta a kutya..."), vagy eszközt keresnek és utána folytatják a mesét. Igazából még nem látják át teljesen a mesét.
Aztán ahogy telik az idő, tovább csiszolódik a játék és a nagycsoportosok már teljesen önállóan képesek az ismert mese eljátszására. Megoldják a szervezést, előkészítik a paravánt, kiválasztják a bábokat, elosztják a szerepeket és az óvónő játékát leutánozva elbábozzák  a mesét. Ha, jól sikerült, akkor napokon keresztül többször is, sokszor saját ötletekkel bővítve a történést. A nagyoknál már az is előfordul, hogy nem az óvónő játékát utánozzák, hanem saját élményüket játszák el, rögtönöznek. Na, ilyenkor sok minden kiderülhet.... Nálunk is volt erre példa.

A szakirodalomban sokat olvashatunk a bábozás fejlesztő hatásáról, az óvodai élet valamennyi területén alkalmazhatjuk. Nálunk a  beszoktatás alatt nélkülözhetetlen. Van egy "Kormika" cica bábunk, aki nagyon sok gyermeket vigasztalt már meg. A félénk, visszahúzódó gyerekek is,bábbal a kezükben megszólaltak. 

Érdemes minél többször elővenni a bábokat!

Köszönöm, hogy leírod a véleményedet!